Vés enrere Una estudiant de la UPF rep el Premi Nacional de Fi de Carrera d'Educació Universitària

El Ministeri d'Educació, Cultura i Esport ha distingit Rosa Martínez, graduada en Biologia Humana i estudiant de doctorat en Biomedicina, per la seva excel·lent trajectòria acadèmica durant la carrera universitària.
25.05.2017

Rosa Martínez - UPFRosa Martínez, graduada en Biologia Humana i estudiant del doctorat en Biomedicina a la UPF, ha rebut el Primer Premi Nacional de Fi de Carrera d'Educació Universitària, atorgat pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport als estudiants més brillants que van finalitzar els seus estudis en el curs 2012-2013.

“Rebre aquest premi suposa un reconeixement a tota una etapa de dedicació a l'estudi, cosa que no sempre s'aprecia al nostre país”, comenta Martínez, que considera que “la constància i el suport rebut per part d'amics i familiars” han estat la clau de l'èxit durant la seva etapa universitària.

Després de  graduar-se en Biologia Humana, Martínez va cursar el màster en Bioinformàtica també a la UPF. Actualment està en el tercer any de doctorat, en el grup de Dinàmica de Sistemes Biològics del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF (DCEXS). En la seva tesi utilitza models matemàtics i simulacions computacionals per entendre els mecanismes que permeten que les cèl·lules es comuniquin entre elles i amb l'ambient.

El talent de la guardonada per la investigació s'intuïa des batxillerat, quan va guanyar el segon Premi PRBB al millor treball de recerca en ciències de la salut i de la vida, i es va reafirmar en l'any 2014, quan va guanyar una de les 25 beques que "Obra Social la Caixa" oferia per estudiar el doctorat en una universitat espanyola.

A més de l'expedient acadèmic dels candidats, en el procés de selecció s'han valorat els seus mèrits acadèmics i científics: beques, premis, participació en projectes d'investigació… Els premis es classifiquen en cinc àmbits acadèmics: arts i humanitats, ciències, ciències de la salut, ciències socials i jurídiques, i enginyeria i arquitectura. En la branca de ciències de la salut, tan sols vuit estudiants de tot el país han rebut el primer premi. Entre ells s’hi troba Martínez, que va finalitzar els seus estudis en Biologia Humana amb un expedient de 9,7 de mitjana.

Els Premis Nacionals de Fi de Carrera d'Educació Universitària són un reconeixement de caràcter oficial i inclouen una aportació econòmica. El primer premi està dotat de 3.300 €; el segon, de 2.650 €, i, el tercer, 2.200 €. El Ministeri d'Educació, Cultura i Esport busca distingir a aquells estudiants que han demostrat un millor rendiment al llarg dels seus estudis, així com incentivar el rendiment acadèmic i la cultura del mèrit i l'excel·lència.