Vés enrere Estudiants de la UPF elaboren material educatiu sobre llengua per a l’Institut Quatre Cantons

Han elaborat 24 vídeos divulgatius per a estudiants de secundària sobre temàtiques com l’accentuació i l’apostrofació o els false friends i els phrasal verbs en anglès.

24.05.2017

Estudiants de l’assignatura “Estudi de casos: llengües i educació” de primer curs del grau en Llengües Aplicades han col·laborat aquest any amb l’Institut Quatre Cantons de Barcelona per elaborar material educatiu destinat a les assignatures de llengua de secundària.

A través de la metodologia flipped classroom, que promou el treball pràctic a les classes presencials, han elaborat 24 vídeos divulgatius per a estudiants de secundària sobre temàtiques com l’accentuació i l’apostrofació o els false friends i els phrasal verbs en anglès. A més a més, a banda del material audiovisual, també han elaborat propostes d’explotació didàctica per a l’institut després de documentar-se i reflexionar sobre quina era la millor manera de treballar cada tema.

La iniciativa, tal com explica Encarna Atienza, professora de l’assignatura, “va sorgir dels propis estudiants, que es van mostrar interessats en oferir els projectes que havien treballat a l’aula a institucions del nostre entorn”.

Georgina Garcia, estudiant de la UPF que va participar en el projecte, assegura que gràcies a "les classes dinàmiques, la llibertat per plantejar el treball i l'absència de classes magistrals hem obtingut una nova perspectiva d'impartir classe que resulta molt enriquidora, tant pel docent com per a l'alumne". D'altra banda, afegeix que "el projecte ens ha ajudat a fomentar la capacitat crítica i a exprimir les diverses qualitats de cadascú".

Estela Ramírez, per la seva banda, assegura que "el fet que fos un encàrrec d'un institut és un valor afegit per saps que la feina que faràs tindrà una utilitat més enllà de la classe". Lluís Alcón, també estudiant participant al projecte, afirma que "ha estat una bona experiència per treballar des del punt de vista d'un mestre".

El projecte respon al concepte d’aprenentatge servei (ApS), una metodologia educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat, en el qual els participants es formen mentre treballen sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

Vídeo explicatiu de projectes d'aprenentage servei i responsabilitat social a la UPF