Vés enrere UPF Ràdio celebra el seu 10è. aniversari amb activitats obertes a tota la comunitat

El proper 25 de maig, el campus del Poblenou acollirà la celebració dels 10 anys d’existència d’UPF Ràdio, pionera en l’emissió per internet entre les ràdios universitàries de tot l’Estat.

23.05.2017

A partir de les 11.00 hores, la Plaça Gutenberg serà l’escenari de l’emissió en directe d’un programa de ràdio per commemorar l’efemèride. Hi participaran professionals del món de la comunicació, alumni que han treballat o que es dediquen actualment al món de la ràdio, i també professors i estudiants de la Facultat de Comunicació.

A més, els estudiants del Taller Integrat de Periodisme de la UPF faran un informatiu en directe i hi haurà música a càrrec de grups formats per estudiants de la propia universitat. Finalment, es farà una paella popular com a clausura de la festa.

A les 11.00 hores hi haurà una tertúlia sobre els inicis d’UPF Ràdio amb la participació de persones vinculades al seu naixement: Josep Maria Palau, director de la ràdio des de la seva fundació i professor del Departament de Comunicació; Neus Bonet, periodista de Catalunya Ràdio i degana del Col·legi de Periodistes de Catalunya; Pelegrí Viader, vicerector de la Universitat, i Salvador Alsius, professor del Departament de Comunicació i membre del Consell de l’Audiovisual de Catalunya.

A les 13.00 hores serà el torn dels antics alumnes vinculats al món de la ràdio. Comptarem amb la presència de Carla Turró, directora d’El Balcó de la Cadena SER; Toni Muñoz, periodista de La Vanguardia i prèviament de RAC1, Cadena SER, Ràdio Barcelona i TV3; i Alma Izquierdo, periodista de Radio Nacional Española.

10 anys a través d’Internet

UPF Ràdio va néixer el mes de gener del 2007, gràcies a l’impuls del vicerectorat de Comunitat Universitària i dins el marc dels estudis de Periodisme. La iniciativa va tirar endavant amb la voluntat de permetre una millor comunicació entre els membres de la comunitat universitària i oferir a la vegada una potentíssima eina docent, a més d’aportar visibilitat externa a la universitat.

En paraules del seu director, Josep Maria Palau, “UPF Ràdio és la ràdio de la Pompeu, és a dir, de tothom que s’hi vulgui acostar amb ganes de participar-hi”. I afegeix que “qui no tingui coneixements de ràdio rebrà una formació; i qui simplement vulgui expressar les seves idees en un format de blog sonor, també hi trobarà el seu lloc”.

Des del primer moment, va emetre a través d’Internet en format podcast, una novetat que la va situar en primera línia de les ràdios universitàries a tot l’Estat, permetent poder escoltar els seus continguts a qualsevol lloc i moment.

En els inicis va comptar amb el suport de Catalunya Ràdio, amb qui va signar un conveni de col·laboració que contemplava la cessió dels estudis de l’emissora pública i el suport tècnic necessari per a la gravació de programes. Actualment, UPF Ràdio té un acord amb Betevé 91.0 FM, que emet reportatges radiofònics elaborats per estudiants del Taller Integrat de Periodisme.