Vés enrere Riyaz, una aplicació de mòbil per aprendre música que comercialitzarà la spin-off MusicMuni Labs

Desenvolupada per Sankalp Gulati i Gopala Krishna Koduri, investigadors del Grup de recerca en Tecnologia Musical, en el marc dels seus estudis de doctorat a la Universitat. Aquest treball s’ha portat a terme dins els projectes europeus CompMusic i CAMUT que dirigeix el professor Xavier Serra.

30.03.2017

Riyaz és una aplicació per a mòbils pensada per ensenyar música hindustànica, original del nord de l’Índia,  i carnàtica, pròpia del sud d’aquest país. Riyaz permet avaluar de manera automàtica si un estudiant de cant d’aquestes tradicions musicals clàssiques està interpretant correctament una cançó,  tenint com a element de comparació una lliçó de referència.  L’aplicació és fruit de la recerca duta a terme en el Grup de recerca en Tecnologia Musical (MTG) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF.

L’aplicació sorgeix del  projecte europeu CompMusic, un projecte que va néixer per fomentar l’aprenentatge i l’apreciació de les formes musicals de l’Índia.  La comercialització de l’aplicació es farà a traves de la spin-off MusicMuni Labs Private Limited, una iniciativa empresarial que sorgeix del projecte europeu de prova de concepte CAMUT.

Sankalp Gulati i Gopala Krishna Koduri, estudiants del doctorat del DTIC de la UPF, han  constituït conjuntament amb Xavier Serra, director del MTG de la UPF, l’empresa MusicMuni Labs a Bangalore (Índia), per comercialitzar Riyaz i alhora desenvolupar i explotar nous productes relacionats.

Una metodologia que vincula la intel·ligència artificial a la pedagogia musical

Riyaz és una aplicació creada per al sistema operatiu Android que facilita  a estudiants principiants i de nivell intermedi d’aquestes tradicions musicals un aprenentatge personalitzat i eficient. A més de classes de cant, aquest innovador sistema d’aprenentatge musical, ofereix un munt d’exercicis i incorpora per a l’usuari un entrenador vocal personalitzat que proporciona una acurada retroalimentació en l’aprenentatge.

L’objectiu principal d’aquesta nova empresa vinculada a la Universitat és catalitzar i dimensionar els dominis de l’educació musical i la informació, així com l’entreteniment, d’una manera  accessible i assequible per a tots els públics. Una metodologia que esdevé una sinèrgia entre la pedagogia musical i la intel·ligència artificial i que posa una èmfasi particular en el compromís de  l’estudiant usuari d’aquesta tecnologia i l’avaluació automatitzada.

De cara al futur, aquesta aplicació té previst incorporar a  Riyaz altres estils musicals asiàtics com ara Bollywood, Tollywood, Kollywood i Sandalwood, així com també altres tradicions musicals occidentals.

Més informació:

Facebook: https://www.facebook.com/RiyazApp/