Vés enrere L’HumaniTast permet als estudiants de batxillerat viure des de dins la docència que s'imparteix al grau en Humanitats

Prop de 340 estudiants de batxillerat procedents de setze instituts de Catalunya han participat en la segona edició d'aquesta activitat organitzada per la Facultat d'Humanitats, que ha transcorregut els dies 21 i 22 de febrer al campus de la Ciutadella.
22.02.2017

“M’ha semblat molt interessant, m’ha agradat molt conèixer de prop la Universitat”. Amb aquestes paraules explica les seves sensacions Laura Bach, alumna de l’Institut Mercè Rodoreda de l’Hospitalet, i que es troba entre els estudiants de batxillerat que han participat en la segona edició de l’HumaniTast, organitzada per la Facultat d’Humanitats de la UPF.

Aquesta iniciativa, que enguany ha transcorregut repartida entre els dies 21 i 22 de febrer del 2017 al campus de la Ciutadella, en horari de matí, s’adreça especialment als estudiants del batxillerat humanístic, que poden assistir a una classe ordinària de primer o segon curs del grau en Humanitats.

En aquesta edició s’ha ampliat el ventall i s'han ofert places en set assignatures diferents: Història Antiga, Prehistòria, Història Moderna, Pensament Modern, Introducció als Estudis Literaris, Cultura Clàssica i Tradició Occidental, i Art del Renaixement i del Barroc.

“L’HumaniTast constitueix una oportunitat magnífica per als estudiants de batxillerat de viure en primera persona una classe universitària real, al costat dels estudiants universitaris que ja estan cursant el grau en Humanitats. A més, inclou una visita guiada al campus de la Ciutadella, amb una ruta que s’endinsa fins a la Biblioteca del Dipòsit de els Aigües”, afirma Josep M. Castellà, degà de la Facultat d’Humanitats.

Segons el professor Castellà, “enguany s’han inscrit prop de 340 estudiants, enfront dels 240 de l’any passat, procedents de setze instituts de tot Catalunya: de fet vam haver de tancar l’aplicatiu tot just iniciat el període de preinscripció. Això demana per al curs que ve una ampliació dels dies destinats a l’HumaniTast, per poder augmentar el nombre d’estudiants que se’n beneficiïn”.

L’HumaniTast no seria possible sense la col·laboració d’un grup de graduats i estudiants dels darrers cursos del grau en Humanitats de la Pompeu Fabra, que s’encarreguen de tota la coordinació de l’esdeveniment: reben els diferents grups d’estudiants a l’àgora del campus, els acompanyen a l'aula corresponent, i els fan la visita guiada per les instal·lacions, repartits en petits grups, i tot de manera àgil i sense aglomeracions.

Una iniciativa ben valorada pels participants

Tant Laura Bach com Andrea Pallàs, aquesta darrera de l’Institut Escola Municipal de Treball de Granollers, comenten que la dinàmica de la classe a què han assistit ha estat força semblant a com transcorre al seu institut: “El que trobo més diferent aquí és que cadascú va “al seu rotllo”, però pel que fa a la temàtica, la manera d’explicar del professor i de prendre apunts, no m’ha sobtat pas”, comenta l’Andrea.

“El professor ha explicat amb moltes ganes i transmetia molta energia i positivitat”, afegeix l’Andrea, que ha assistit a una classe d’Introducció als Estudis Literaris i que vol estudiar Filologia Hispànica. La Laura, de la seva banda, que ha seguit una classe d’Art en el Renaixement i el Barroc, assegura que encara no té clar què estudiarà, tot i que aposta per alguna carrera relacionada amb les humanitats i la historia de l’art.

Segons Josep M. Castellà, ”fins ara els estudiants i el professorat de batxillerat fan una valoració excel·lent de l’activitat i elogien de manera especial el professorat i el campus. Els docents, a més, poden sol·licitar la condició de 'tutors col·laboradors de la Facultat d’Humanitats', que els facilita l’accés a determinats serveis de la Biblioteca i del Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement (CLIK)”

Els setze instituts que han participat en l’HumaniTast han estat els següents: Institut de Tecnificació, d’Amposta; Col·legi Immaculada Concepció, de Barcelona; Col·legi Mare de Déu dels Àngels, de Barcelona; Institut Barri Besòs, de Barcelona; IES Jaume Mimó, de Cerdanyola del Vallès; Institut Ribera Baixa, d’El Prat del Llobregat; Institut El Cairat, d’Esparraguera; Institut Escola Municipal de Treball, de Granollers; IES La Bisbal, de la Bisbal d’Empordà; Institut Mercè Rodoreda, de l’Hospitalet de Llobregat; Jesuïtes de Bellvitge. Centre d’Estudis Joan XXIII, de L’Hospitalet del Llobregat; Freta Mataró; Institut Moianès, de Moià; IES Thalassa, de Montgat, i finalment, Institut Vilamajor, de Sant Pere de Vilamajor.