Vés enrere Les addiccions centren el segon cafè científic sobre malalties mentals

Les addiccions centren el segon cafè científic sobre malalties mentals

Una reunió informal al voltant d'un cafè acosta metges, investigadors i pacients involucrats en els trastorns d'addicció. Els experts en addiccions Rafael Maldonado i Marta Torrens es troben entre els ponents convidats.
21.02.2017

AVANCEM AMB TU I PER TUDemà tindrà lloc la segona sessió de la iniciativa Avancem amb tu i per tu: Cafès Científics sobre Malalties Mentals. En aquesta ocasió, el tema central seran les addiccions i comptarà amb la participació de Rafael Maldonado, cap del  Laboratori de Neurofarmacologia del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS);  Marta Torrens, psiquiatra a l'Hospital del Mar;  Antònia Domingo, cap del Grup de Recerca en Epidemiologia de les Drogues d'Abús de l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM), i  Judit Vall, directora de recerca al Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES) de la UPF.

Avancem Amb Tu i Per Tu és un  homenatge a totes aquelles persones que participen en la recerca sobre malalties, des de pacients fins a científics, passant per voluntaris, familiars, personal sanitari, associacions de pacients i fundacions benèfiques. Mitjançant reunions informals al voltant d’un cafè, el projecte busca acostar pacients i científics en un ambient càlid i proper en el que compartir els seus coneixements i experiències sobre una malaltia mental determinada. En un cafè científic no hi ha experts i no experts:  tothom té coses per explicar i per aprendre.

El  Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF organitza per segon any consecutiu aquesta iniciativa, guanyadora el 2015 del concurs de Responsabilitat Social Universitària de la UPF i que compta amb el Consell Social de la UPF, la  Fundació Salut Mental Catalunya i la  Federació Catalana de Drogodependències com a organismes col·laboradors.

Avancem Amb tu i Per Tu és un projecte liderat per  Fina Lorente, directora del campus del Mar de la UPF, i  Gema Revuelta, directora del Centre d'Estudis de Ciència, Comunicació i Societat (CCS-UPF).  Gemma Esparó, tècnica administrativa, i  Carolina Pozo, comunicadora científica de la Universitat, en són les coordinadores.

• Què? Cafè Científic sobre Addiccions
  • Quan? 22 de Febrer a les 18:00 h
  • On? Sala Marie Curie del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (Dr. Aiguader, 88, Barcelona)
  • Entrada lliure, aforament limitat. Registra't aquí.