Vés enrere La 1a. edició d'El Matí de l’Enginyeria posa en contacte estudiants i graduats de l’ESUP amb més d’una vintena d’empreses

El Servei de Carreres Professionals va organitzar el 15 de febrer aquesta jornada, que va incloure una sessió d'elevator-pitch, un taller per ajudar a fer una bona presentació personal i una exposició d'entitats vinculades al sector.
17.02.2017

Prop de 70 estudiants i graduats, vinculats sobretot a les diferents titulacions que s’imparteixen a l’Escola Superior Politècnica (ESUP) de la UPF, van participar en la primera edició d' El Matí de l’Enginyeria, que els va permetre conèixer l’activitat de 22 empreses relacionades amb aquest àmbit.

La jornada, organitzada en el marc del programa Skills UPF del Servei de Carreres Professionals de la Fundació UPF, juntament amb UPF Alumni i l’ESUP, i cofinançada pel Servei d’ocupació de Catalunya, va tenir lloc el 15 de febrer, entre les 9.30 i les 12.30 hores, al campus de Poblenou.

El programa va començar a l’auditori, amb la sessió d’elevator-pitchQuè busquen les empreses?”, en la qual les diverses entitats, a través d’una presentació de dos minuts, van donar a conèixer el seu projecte i el perfil professional que estan cercant.

Seguidament, Baldiri Figueras, assessor especialitzat en processos de canvi, gestió del treball en equip, lideratge i coaching personal i executiu, va dinamitzar el taller “Les claus per a una presentació d’impacte”.

L’ expert en networking va mostrar com presentar-se de forma atractiva i convincent, i va posar en contacte, via una conferencia interactiva, els estudiants i graduats amb les empreses. A més, va oferir atenció personalitzada al llarg de la jornada a tothom qui ho va voler.

Finalment, ja a l’espai d’exposició del vestíbul, es va desenvolupar “Presenta la teva candidatura”, en què els joves participants, que s’havien preinscrit prèviament, van poder interactuar davant les companyies en les quals estaven interessats, amb l’objectiu de fer nous contactes i començar a encarar el seu futur laboral.

Un punt de trobada al voltant de l’enginyeria

Els estudiants que van prendre part al Matí de l’Enginyeria, una activitat creada amb la voluntat que tingui lloc cada any, van ser majoritàriament de l’àmbit del grau (enginyeries en Informàtica, en Telemàtica, de Sistemes Audiovisuals i Biomèdica), tot i que també hi van assistir estudiants de màster i graduats.

Les empreses aplegades van ser fruit d’una selecció feta per l’organització, que va tenir en compte que estiguessin representats els quatre graus de l’ESUP. Es tracta d’entitats de molt diversa índole, moltes de les quals col·laboren habitualment amb la Universitat: acullen estudiants en pràctiques, pengen ofertes laborals a l'aplicatiu de Campus Treball o han mostrat interès a venir a fer una activitat al campus.

Hi van ser presents des de petites firmes (que van captar especialment l’interès dels participants) com Galgo Medical, una startup d’un Alumni UPF que es dedica a l’enginyeria biomèdica; passant per companyies de big data, altres de l’àmbit de les tecnologies del so (Dolby), fins a grans consultores i auditories, entre les quals Minsait (antiga Indra), Everis, Deloitte o PWC, entitats habituals a la Fira UPFeina, que celebrarà la propera edició el 8 de novembre del 2017.