Gener
Setembre
Novembre
Desembre

Vés enrere Antics regidors de l’Ajuntament de Barcelona coneixen de prop la Universitat

Antics regidors de l’Ajuntament de Barcelona coneixen de prop la Universitat

En el marc de la commemoració del 25è. aniversari de la UPF, una desena de membres de l'Associació Consell de Cent han participat en una recepció institucional i han recorregut els indrets més emblemàtics dels campus de la Ciutadella i del Poblenou.

05.05.2016

L’Associació Consell de Cent, formada per antics regidors de l’Ajuntament de Barcelona, ha fet avui, 5 de maig, al matí, una visita a les instal·lacions de la UPF, per tal de conèixer de prop la situació de la Universitat i els seus projectes estratègics.

Una desena de membres d’aquesta entitat, entre els quals Ricard Boix, exgerent de la UPF i promotor de la visita, han assistit a la trobada, emmarcada en els actes commemoratius del 25è. aniversari de la UPF, i que ha començat amb una recepció institucional a la sala polivalent de l’edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella.

Després de visionar la videomemòria, resum dels 25 anys de la UPF, Núria Basi, presidenta del Consell Social, ha pronunciat unes paraules de benvinguda, en les quals ha destacat el caràcter urbà i integrador de la Universitat. Seguidament, Jaume Casals, rector de la UPF, ha comentat diversos temes relacionats amb l’actualitat i el futur de la institució, englobats en el Pla Estratègic UPF 2016-2025.

L’aposta de la UPF per la cultura i la seva obertura a la ciutat i el món; el finançament; els ajuts competitius en recerca; la creació de la start up UPF Ventures, la implicació de la UPF amb la problemàtica del canvi climàtic a través de la col·laboració amb la Universitat Johns Hopkins o la creació de nous graus de tres anys, que farà possible atraure més estudiants internacionals en aquest àmbit, han estat alguns dels temes tractats pel rector.

Seguidament, Eugeni Forradellas, president de l’Associació Consell de Cent, ha pres la paraula per mostrar el seu agraïment per aquesta recepció, i s’ha compromès a traslladar a l’equip de govern de l’Ajuntament les inquietuds i els projectes de la Universitat, i a fomentar la col·laboració i la implicació entre ambdues institucions.

Visita als campus de la Ciutadella i del Poblenou

Els membres del grup han recorregut a continuació els indrets més emblemàtics del campus de la Ciutadella, com ara el Dipòsit de les Aigües, la Biblioteca General, la Sala de Reflexió o els patis dels edificis Roger de Llúria i Jaume I.

Abans de traslladar-se al campus del Poblenou, la delegació ha pogut visitar les instal·lacions del nou edifici de la Fundació Pasqual Maragall, que acull el Barcelona Beta Brain Research Center, un centre de recerca que compta amb la participació de la UPF. El professor Jordi Camí, president de la Fundació, els ha acompanyat durant el recorregut.

L’Associació Consell de Cent està formada actualment per 117 membres, que tenen en comú haver estat regidors de Barcelona des del primer Ajuntament democràtic, l’any 1979.  Es tracta d’un espai de trobada i relació, que té la finalitat de col·laborar i assessorar els òrgans de govern del consistori barceloní i formar part dels consells de participació ciutadana.

L'Associació organitza i participa en activitats orientades a un millor coneixement de la ciutat, així com altres actes públics en els quals prenen part com a ponents.