Gener
Setembre
Novembre
Desembre

Vés enrere Un treball documental guanya el primer Premi Domènec Font de Comunicació de recerca de batxillerat

Convocat per la Facultat de Comunicació, l'acte de lliurament es va celebrar el 15 d’abril, a l’auditori del campus del Poblenou. Es van presentar 58 propostes, de les quals el primer premi va ser per a una recerca sobre l'Esportiu de Lleida. A més, es van atorgar dos segons premis i sis accèssits.

18.04.2016

La Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra convoca el Premi Domènec Font de Comunicació al millor treball de recerca de batxillerat de Catalunya en qualsevol disciplina de Comunicació (Periodisme, Comunicació Audiovisual o Publicitat i Relacions Públiques) que s’hagi presentat durant el curs acadèmic 2015-2016 en els centres de secundària públics, privats o concertats de Catalunya, amb l’objectiu d’estimular la metodologia científica i la recerca en aquest àmbit del coneixement.

L’acte de lliurament va tenir lloc el 15 d’abril, a les 17.00 hores, a l’auditori del campus del Poblenou de la UPF i va està presidit per Carles Singla, degà de la Facultat de Comunicació, acompanyat dels professors Joan Ferrés coordinador docent del grau en Comunicació Audiovisual, Lluís Mas, coordinador docent del grau en Publicitat i Relacions Públiques, Francesc Salgado, coordinador docent del grau en Periodisme,  tots ells membres del jurat, i el professor Javier Aparicio, delegat de Cultura de la Universitat i docent del Departament d’Humanitats.

Un primer premi fruit de la passió per l’esport, el periodisme i la història

El primer premi, dotat amb 1.000 euros, ha estat per a Oriol Jové Font, alumne de l’Institut Guindàvols de Lleida, guanyador del IV premi Domènec Font de Comunicació pel treball “75 anys en blau”. Segons ha manifestat el guanyador:  “un treball documental que ha estat la conseqüència lògica de tres passions: el futbol, el periodisme i la història”,  i que commemora el 75è. aniversari del naixement de la Unió Esportiva Lleida (1939). Una memòria escrita realitzada a través d’entrevistes a testimonis que l’autor complementa amb dos produccions audiovisuals.

Consciència cultural i sensibilitat mediambiental, s’emporten el segons premis

Dos treballs van merèixer guanyar un segon premi, dotat amb 500 euros per a cadascun d’ells: “Cinema i més entreteniment. Reinventem l’exhibició cinematogràfica? Un projecte anomenat “Cinentremoció”, d’Álvaro Ortiz Villa, alumne del col·legi Pare Manyanet de Les Corts de Barcelona, que evidencia la situació crítica per la que passa l’exhibició cinematogràfica espanyola i n’explica les causes;  El precio del dinero. Inquinosa y sus efectos colaterales, d’Álex García Visús, del centre La Miranda de Barcelona, parteix d’un incident de contaminació química que va succeir en un municipi d’Osca, del qual ha pogut obtenir testimonis i fer una anàlisi de contingut de les notícies que va generar el fet.

El professor Lluís Mas, com a representant dels membres del tribunal, en la seva valoració dels 58 treballs de recerca aspirants a premi, va reconèixer la bona tasca realitzada per tots els candidats (63) i va manifestar: “els treballs són una mostra de la il·lusió i la intensitat amb què els alumnes aborden els temes que determinen el present de la nostra disciplina i que marcaran el seu futur”.

Accèssits:
  • Cine y literatura en la contemporaeidad: evolución en cinco ejemplos.  Víctor Losilla Santos (Institut Ernest Lluch) (Barcelona)
  • Llançament d’un nou producte.Clara Fanlo Zaldúa (Escola Meritxell) Sant Andreu de Llavaneres
  • La manipulació dels mitjans de comunicació.  Jordi Garay Rodríguez (La Salle Horta) Barcelona
  • Estereotips de gènere en la publicitat. Afectació al col·lectiu preadolescent i adolescent.  Alba Sorribes Llop (Escola Pàlcam) Barcelona
  • El curtmetratge i el cinema negre. Iñaki González Ballell (Institut Milà i Fontanals) Avinyonet del Penedès (Barcelona)
  • De la nevera a les passarel·les. Presentació de Vichy Catalán en format passarel·la. Experimentant amb l’exclusiu mont de la moda .  Maria Elena Lewis Estapé (Maristes Valldemia  Mataró) Argentona