Gener
Octubre
Novembre
Desembre

Vés enrere La UPF marca el rumb dels propers deu anys amb el Pla Estratègic 2016-2025

La UPF marca el rumb dels propers deu anys amb el Pla Estratègic 2016-2025

La presentació ha tingut lloc aquest migdia a l’auditori del campus del Poblenou i ha comptat amb les intervencions de Jaume Casals, rector de la UPF; Carles Ramió, vicerector de Planificació; i Jacint Jordana, director del Pla Estratègic.
08.02.2016

La Universitat Pompeu Fabra ja té a punt el Pla Estratègic 2016-2025, un document elaborat a partir de la implicació de tota la comunitat universitària i que recull les línies que la institució vol seguir els propers anys per consolidar el seu lideratge i esdevenir un agent actiu en la transformació i actualització del món universitari.

La presentació ha tingut lloc aquest migdia a l’auditori del campus del Poblenou i ha comptat amb les intervencions de Jaume Casals, rector de la UPF; Carles Ramió, vicerector de Planificació; i Jacint Jordana, director del Pla Estratègic.

L’acte l’ha obert Lluís Pasqual, director del Teatre Lliure, amb qui la Universitat té un acord de col·laboració que es tradueix amb la iniciativa Àgora Lliure-UPF. Durant la seva intervenció ha reflexionat sobre com és la planificació estratègica en una institució cultural com la que ell dirigeix.

Pasqual ha destacat que “qualsevol institució que tingui relació amb el diner públic ho ha passat molt malament els darrers quatre anys, però aquest fet ens ha donat força durant la crisi”. Ha afirmat que “cal continuar creixent, malgrat la situació”.

Jacint Jordana, durant la seva intervenció, ha volgut recalcar que “el procés d’elaboració del pla ha estat una

experiència innovadora que ha comptat amb una participació molt àmplia de tota la comunitat universitària”. També ha afirmat que “el pla aporta dos elements ben innovadors en la planificació estratègica, com són la rellevància de la ciutat i dels temes culturals, i les interseccions que hi ha entre ambdós”.

Per la seva banda, Carles Ramió ha assenyalet que “fer un pla estratègic vol dir fer un relat sobre qui som i cap a on anem”. Per tant, “permet establir la nostra identitat i una marca pròpia”. Ramió ha recordat que “la posada en marxa del pla coincideix amb el 25è. aniversari de la institució, un moment apropiat per fer autocrítica constructiva”.

Finalment, Jaume Casals ha tancat l’acte recordant que “el triomf de la Universitat no és haver fet un pla estratègic, sinó que serà portar-lo a terme”. Amb aquest pla “hem intentat definir la nostra pròpia trajectòria, que vol dibuixar una universitat de recerca, sense oblidar la docència”.

Un procés amb la participació de tota la comunitat universitària

El Pla Estratègic 2016-2025 té com a objectius enfortir la internacionalització, la interdisciplinarietat i la transversalitat; actualitzar els patrons d’aprenentatge dins i fora de les aules i impulsar formes innovadores de governança i de gestió de la institució.

S’ha fet a partir de la implicació de tots els col·lectius de la comunitat universitària, en el marc d’un procés que ha desplegat múltiples mecanismes de participació durant un període de més de deu mesos.

Així, s’han organitzat taules rodones i conferències i s’han habilitat espais d’opinió i debats virtuals; s’han constituït comissions assessores, grups de discussió i fòrums oberts. En els grups de treball creats, han pres part més d’un centenar de persones, entre estudiants, professorat, personal d’administració i serveis, antics alumnes i membres del Consell Social.

El resultat final és un pla en estructurat en cinc grans àmbits estratègics (docència, recerca, entorn i projecció, comunitat, i finançament i governança) i tres eixos transversals: esdevenir una universitat preeminent a Europa, amb projecció global; socialment responsable i sostenible i que treballa en xarxa.

Les idees força principals del pla

Docència

• Un model educatiu distintiu i personalitzat on desenvolupar el propi projecte personal, amb una proposta flexible, única per a cada estudiant.
  • Una formació més enllà de les aules, on s’integren les dimensions docent, investigadora, social i humana.

Recerca

• Una universitat de recerca amb vocació de transformació social.
  • Una cultura de la recerca sensible a la transferència dels resultats i al seu impacte social, inspirada en els principis de la investigació i la innovació responsables.

Entorn i projecció

• Formació de persones cultes, bons professionals i ciutadans compromesos amb la societat.
  • Una universitat urbana, vinculada a la ciutat de Barcelona i amb una forta projecció internacional.

Comunitat

• Una comunitat universitària responsable i compromesa, plural i connectada.
  • Esdevenir la referència en el desenvolupament professional i personal pels Alumni.

Finançament i governança

• Un servei públic de qualitat, emmarcat en la transparència i el retiment de comptes.
  • Una organització flexible i intel·ligent, amb noves formes de gestió basades en la cultura de projecte i en l’aprenentatge col·lectiu.

Eixos transversals

• Una universitat preeminent a Europa, amb projecció global
  • Una universitat socialment responsable i sostenible
  • Una universitat que treballa en xarxa