Vés enrere Una plataforma web per impulsar la innovació als hospitals

Una plataforma web per impulsar la innovació als hospitals

Cristina Giménez, estudiant d’Enginyeria Biomèdica, planteja la creació d'una plataforma que uneixi el món de l'enginyeria amb el de la sanitat. Aquest projecte l’ha portat a ser seleccionada com un dels vint joves emprenedors del programa ATÍPICS.
17.07.2017

Cristina Giménez - ATÍPICSL’estudiant del grau en Enginyeria Biomèdica, Cristina Giménez, ha estat seleccionada com un dels vint emprenedors d’ATÍPICS, el programa dirigit a joves que tenen la voluntat de desenvolupar un projecte amb un impacte positiu en la societat. En el seu projecte “Metges-Enginyers”, l’estudiant proposa impulsar la innovació als hospitals mitjançant la creació d'una plataforma virtual que acosti el món de l'enginyeria amb el de la sanitat.

“El meu objectiu és millorar la innovació sanitària en els hospitals i fer-la accessible a tots aquells que vulguin participar”, comenta la futura enginyera biomèdica. Per complir la seva missió, Giménez està desenvolupant una web per donar visibilitat als reptes i a les últimes novetats en innovació sanitària, per tal que metges, enginyers i estudiants estrenyin llaços i estableixin noves col·laboracions.

“Al llarg de la carrera m'he adonat que moltes persones de l'àmbit sanitari tenen idees molt interessants, però en necessitar ajuda per part d'enginyers, mai les desenvolupen. M'agradaria aconseguir que les idees, projectes i propostes provinents de metges, hospitals i empreses sanitàries arribin a persones joves i no tan joves, capacitades per desenvolupar-los i amb ganes de tirar endavant projectes amb un impacte positiu en hospitals”.

La plataforma permetrà el contacte directe entre les persones del sector sanitari que tinguin al pensament projectes d'innovació i aquelles persones que puguin posar-los en marxa, fomentant la creació d'una comunitat del sector de la salut que inclogui metges, enginyers biomèdics, biotecnòlegs, etc. A més, també inclourà un canal de notícies en el què apareguin les últimes novetats en salut i que doni veu a aquelles iniciatives fruit de la col·laboració entre metges i altres professionals. Com a part de la iniciativa, Giménez busca dotar la plataforma d'un espai en el qual les empreses puguin proposar nous reptes a la comunitat forjada i trobar solucions a les noves mancances.

ATÍPICS és un programa de 7 mesos d'acompanyament totalment gratuït, valorat en més de 18.000 €, que té com a objectiu ajudar joves emprenedors catalans a construir projectes sòlids i a posar-los en marxa amb més garanties d'èxit. La iniciativa dóna suport a idees de qualsevol àmbit i dimensió, sempre prioritzant aquells candidats que presentin idees que persegueixin la viabilitat i l'impacte positiu.