Gener
Setembre
Novembre
Desembre

Vés enrere Una vintena de membres del cos consular acreditats a Barcelona coneixen de prop el projecte d’internacionalització de la Universitat

Els diplomàtics, en representació de països de quatre continents, s’han reunit al campus de la Ciutadella per participar en una trobada institucional, en què s’han pogut informar dels principals eixos estratègics de la UPF en aquest àmbit.

19.01.2016

Una vintena de persones pertanyents al cos consular acreditat a Barcelona han participat el 19 de gener en una trobada institucional al campus de la Ciutadella de la UPF, en la qual han pogut conèixer les principals línies estratègiques de la Universitat, sobretot pel que fa a l’àmbit de la internacionalització.

La trobada, en el marc dels actes commemoratius del 25è. aniversari de la UPF, ha començat amb una reunió de treball. Després d’una benvinguda, a càrrec de Jaume Casals, rector de la UPF, els participants han pogut visionar la videomemòria dels 25 anys de la UPF.

Seguidament, Josep Ferrer, vicerector per a la Internacionalització de la Universitat i les Relacions Internacionals, ha fet una presentació al voltant de les línies estratègiques de la UPF en aquest camp. El vicerector ha exposat una sèrie d’indicadors de la Universitat, sobre els convenis amb països estrangers, el professorat i els estudiants internacionals, i la mobilitat dels estudiants, per acabar amb una explicació dels eixos del Pla Estratègic de la UPF de cara al 2020.

A la part final de la reunió hi ha hagut un torn d’intervencions dels diplomàtics i una cloenda per part del rector, que ha donat pas a una visita guiada del grup per al campus de la Ciutadella. En aquest recorregut, han pogut visitar, entre d’altres, els patis dels edificis Jaume I i Roger de Llúria, la Blblioteca General, el Dipòsit de les Aigües i la sala de reflexió.

Les darreres activitats del programa ha consistit, en primer lloc, en una trobada amb estudiants internacionals de grau, postgrau i doctorat de la UPF; estudiants internacionals dels màsters a la Barcelona School of Management i personal docent i investigador internacional de la Universitat dels països als quals representava el personal consular, i en segon lloc, en una visita a l’exposició “Ara fa 30 anys: un espai de reflexió”, a la sala d’exposicions.

El personal diplomàtic (cònsols generals, cònsols honoraris i vice-cònsols) assistent a la trobada ha vingut en representació de països amb convenis de col·laboració amb la UPF o que tenen persones de la nacionalitat respectiva vinculades a la Universitat, ja sigui com a professors o estudiants..

Es tracta d’Argentina, Àustria, Bèlgica, Brasil, Cuba, Eslovàquia, Estats Units, França, Hongria, Itàlia, Japó, Mèxic, Noruega, Nova Zelanda, Perú, Portugal, Turquia i Suïssa.

Galeria d'imatges de la trobada publicada al Flickr

Created with flickr slideshow.