Vés enrere "La Benvinguda", el nou programa d’acollida de la UPF, facilita l’arribada dels estudiants de grau que comencen

Es tracta del primer cop que una universitat de Catalunya dedica tota una setmana a l’acolliment dels estudiants de nou accés, que entre el 15 i el 23 de setembre podran gaudir d’un extens programa d’activitats acadèmiques, socials i d’oci.

12.09.2022

Entre el 15 i el 23 de setembre la UPF organitza “La Benvinguda”, una nova iniciativa destinada a facilitar l’arribada dels nous estudiants de grau, que inicien la seva etapa a la Universitat aquest curs 2022-2023. Es tracta d’una sèrie d'activitats acadèmiques, socials i d’oci amb la participació de diferents unitats i serveis, estudiants i associacions d’estudiants i alumni, que complementen les sessions organitzades habitualment per les diferents facultats i escoles de la UPF.

Oriol Amat: "'La Benvinguda' és un servei i un deure que tenim envers els nous estudiants que busquen en la UPF no només un lloc on formar-se, sinó també una comunitat de persones que els aculli durant uns anys cabdals de la seva vida.”

El fil conductor de les activitats, que es repartiran entre els tres campus (Ciutadella, Mar i Poblenou), és el viatge a través de l’univers Pompeulàndia. En aquest viatge, els estudiants actuals de la UPF tindran un paper rellevant com a guies per la ruta "Descobreix Pompeulàndia": més de cent estudiants de segon, tercer i quart curs s'han inscrit per participa-hi activament, i ajudaran els nouvinguts en tot el que necessitin a partir de les experiències i del coneixement acumulats prèviament.

Oriol Amat, rector de la UPF, remarca que aquesta iniciativa, amb la qual la Pompeu Fabra es converteix en la primera universitat de Catalunya que dedica una setmana sencera a activitats de benvinguda, “és un servei i un deure que tenim envers els nous estudiants que busquen en la UPF no només un lloc on formar-se, sinó també una comunitat de persones que els aculli durant uns anys cabdals de la seva vida.”

Activitats acadèmiques, socials i d’oci per aconseguir una acollida completa

Aquestes jornades no només permetran als estudiants conèixer la informació de caràcter acadèmic i logístic que necessitaran a partir d’ara, sinó que també es complementaran amb moltes activitats de caràcter social, cultural, lúdic i associatiu.

L’objectiu és que els estudiants es relacionin entre ells i amb tots els serveis que els oferirà la UPF, fet que els permetrà conèixer futurs companys de classe i descobrir tot el que representa ser un estudiant de la Universitat.

Les activitats de “La Benvinguda” estan recollides en una web que permet fer una cerca per a cadascun dels graus oferts. Estan organitzades per un equip transversal, juntament amb diferents serveis i les unitats de gestió acadèmica de la Universitat, i es divideixen en quatre àmbits, cadascun dels quals té un color identificatiu.

En primer lloc, trobem l’apartat “Presentació dels estudis” (color vermell), que aglutina les diferents sessions a través de les quals es donaran a conèixer totes les titulacions que ofereix la Universitat, que es desenvoluparan al campus respectiu on s’imparteixen.

En segon lloc, “Descobreix Pompeulàndia” (color blau) consisteix en rutes guiades pels espais i serveis imprescindibles dels diferents campus, en què els nouvinguts estaran acompanyats per estudiants actuals de la UPF.

En tercer lloc, les “Activitats socials” (color verd clar), aplega les activitats organitzades per diverses associacions de la Universitat, entre les quals trobem jocs, tallers, xerrades, debats o activitats relacionades amb un esport.

Finalment, el darrer apartat és el “Final de festa i chillout” (color verd fosc), que tindrà lloc el 22 de setembre, a les 18.00 hores, a la plaça Gutenberg del campus del Poblenou, organitzat per l’associació Pompeufarra.

La UPF ha impulsat aquesta iniciativa com a prova pilot i amb la voluntat que serveixi de base per poder créixer els propers cursos: “Estic convençut que aquesta primera edició de "La Benvinguda" serà un èxit i que sobre aquesta primera pedra podrem organitzar cada any aquest esdeveniment, augmentat i millorat a cada edició”, conclou Oriol Amat.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació