Vés enrere La UPF situa Salut pública en el lloc 25 i Economia en el 40 del món dins el rànquing de Xangai per disciplines

D’altra banda, destaquen Ciències biològiques i Estadística, que se situen entre les 75 primeres, i Biotecnologia, que se situa en la franja 76-100. En totes aquestes disciplines, la UPF ocupa el primer lloc a escala estatal. En l’edició 2022 d’aquesta classificació de l’Academic Ranking of World Universities (ARWU), la Pompeu Fabra hi apareix amb un total de disset disciplines.

19.07.2022

Les disciplines acadèmiques de Salut pública i Economia de la UPF es consoliden en el top mundial en l’edició 2022 del Global Ranking of Academic Subjects, un dels llistats de l’Academic Ranking of World Universities (ARWU), conegut popularment com a Rànquing de Xangai, i se situen en els llocs 25è. i 40è. a escala mundial, respectivament.

El rànquing de Xangai per disciplines, publicat recentment, creua dades de més de 5.000 universitats. Inclou un total de 54 disciplines acadèmiques, de les quals llista, en funció de la disciplina, entre les 100 i les 500 millors institucions del món que les imparteixen.

La UPF apareix en el rànquing en un total de disset disciplines, que es reparteixen dins els diversos àmbits de coneixement de la Universitat: ciències socials (7 disciplines), ciències mèdiques (4), enginyeria (3), ciències de la vida (2) i ciències naturals (1).

En cinc disciplines, la UPF se situa entre les 100 primeres universitats del món. Són Salut pública, que baixa tres posicions (de la 22 a la 25) i Economia, que es manté en la posició 40. D’altra banda, destaquen Ciències biològiques i Estadística, que se situen entre les 75 primeres (franja 51-75), i Biotecnologia, que se situa en la franja 76-100. En totes aquestes disciplines, la UPF ocupa el primer lloc a escala estatal.

Altres disciplines de la UPF que apareixen en la classificació són les següents: dins la franja 101-150, trobem Psicologia i Ciències polítiques; dins la franja 151-200, apareixen Ciències biològiques humanes, i Comunicació. A la franja 201-300, hi trobem Tecnologia mèdica, Farmàcia i ciències farmacèutiques; Ciències mediambientals i enginyeria i Eduació.

Finalment, trobem Ciències de la computació i enginyeria, Management i Medicina clínica a la franja 301-400, i Ecologia a la franja 401-500.

Una classificació per disciplines que valora les contribucions al mon científic

La Universitat Jiao Tong de Xangai elabora l’Academic Ranking of World Universities (ARWU) per disciplines acadèmiques (ciències naturals, enginyeria, ciències de la vida, ciències mèdiques i ciències socials) des del 2009, mentre que publica el rànquing general d’universitats des del 2003. La llista per disciplines dóna més pes a la contribució que fan les institucions al món científic, més que no pas a la seva docència i reputació.

Els cinc indicadors que té en compte el rànquing, respecte a una determinada disciplina acadèmica, són els següents: el nombre de treballs publicats en revistes situades del primer quartil (Q1, factor d’impacte més elevat); l’impacte de citació normalitzat d’InCites, que mesura l’impacte mitjà dels articles científics escrits per una institució; el percentatge de treballs amb coautors internacionals escrits per una institució; el nombre de treballs publicats en les revistes més importants i nombre de conferències i congressos, i finalment, el nombre total de personal d'una institució que ha guanyat un premi o reconeixement significatiu.

04. Educació de qualitat

Per a més informació