Vés enrere El Grup Tecnocasa i la UPF creen una càtedra d'empresa per analitzar en profunditat el sector immobiliari i financer

Ambdues institucions ja mantenen un acord de col·laboració des de l'any 2004 amb què s'analitza el mercat immobiliari de segona mà i el mercat financer al nostre país.

07.07.2022

El Grup Tecnocasa i la Universitat Pompeu Fabra (UPF) de Barcelona han creat una nova càtedra d'empresa vinculada al sector immobiliari per analitzar en profunditat el dinamisme del mercat immobiliari i financer a Espanya.

La Càtedra Tecnocasa - UPF d'Anàlisi del mercat de l'habitatge té com a objectiu el foment de la docència, la recerca i la difusió del coneixement a l'àmbit de l'anàlisi científica del mercat immobiliari.

A l'acte de la firma, celebrat el 6 de juliol al campus de la Ciutadella de la UPF, a Barcelona, ​​hi han participat Oriol Amat i Salas, rector de la UPF; Paolo Boarini, conseller delegat del Grup Tecnocasa España; Eulàlia de Nadal, vicerectora de Transferència de Coneixement de la UPF; Lázaro Cubero, director d'Anàlisi del Grup, i José García Montalvo, catedràtic d'Economia de la UPF i director de la nova càtedra.

José García Montalvo: "L'informe Tecnocasa-UPF ha estat un referent per al seguiment del mercat immobiliari residencial en un context de manca d'estadístiques fiables sobre el sector"

En el decurs de l'acte, el rector Oriol Amat ha afirmat que “aquesta col·laboració encarna l'essència d'una càtedra d'empresa en una universitat centrada en la recerca, com és la UPF. La informació generada per les empreses al servei de la investigació per millorar la comprensió del sistema econòmic, l'eficàcia de l'acció pública i, en definitiva, la qualitat de vida dels ciutadans”.

D'altra banda, José García Montalvo ha assegurat que “aquesta càtedra és la culminació de gairebé dues dècades de col·laboració entre el GrupTecnocasa i la UPF. L'any 2004 es va fer el primer estudi semestral i, des de llavors, l'informe Tecnocasa-UPF ha estat un referent per al seguiment del mercat immobiliari residencial en un context de manca d'estadístiques fiables sobre el sector. Més enllà de l'anàlisi conjuntural del sector, les dades recopilades pel Grup Tecnocasa han servit per fer una investigació de frontera que ha permès descobrir processos no descrits amb anterioritat (que posteriorment han estat confirmats per institucions com el Banc d'Espanya) i ha rebut premis científics'.

Paolo Boarini, conseller delegat del Grup Tecnocasa, ha afirmat que “la col·laboració amb la Universitat està alineada amb un dels principis del Grup Tecnocasa, que és l'aposta per la formació continuada dels joves i la seva incorporació al mercat laboral amb oportunitats de creixement. És per això que volem facilitar la integració d'estudiants a les àrees de recerca de la Càtedra i incentivar projectes de fi de carrera interessants sobre el sector immobiliari i financer”.

Per la seva banda, Lázaro Cubero, director d'Anàlisi del Grup Tecnocasa, ha apuntat que “amb les línies de recerca de la Càtedra volem aportar valor mitjançant una anàlisi del sector immobiliari i financer sobre la base de la informació del nostre grup i també completar alguns indicadors sobre el mercat que en aquest moment no estan disponibles”.

D'esquerra a dreta: Lázaro Cubero, Paolo Boarini, Oriol Amat, José García Montalvo i Eulàlia de Nadal

Una anàlisi a fons del mercat immobiliari i financer d’Espanya

Els principals aspectes en què se centrarà la Càtedra, que tindrà una durada mínima de tres anys i que posarà a disposició del públic i de les institucions públiques i privades els resultats de la seva anàlisi, són els següents: analitzar l'evolució del preu de la habitatge (compravenda i lloguer), el finançament de la compra d'habitatge, els indicadors de demanda al mercat immobiliari espanyol, i l'activitat immobiliària al mercat espanyol en diferents nivells geogràfics (comunitat autònoma, província i població).

Altres treballs que realitzarà la Càtedra seran l'elaboració semestral d'un índex de preus de l'habitatge i una sèrie històrica dels indicadors bàsics del mercat immobiliari i hipotecari a partir de les dades analitzades als informes semestrals ja existents i de futurs estudis, i un anàlisi homogènia i comparativa entre els diferents nivells geogràfics, per detectar les zones amb més i menys activitat immobiliària i la seva evolució en el temps.

La Càtedra Tecnocasa - UPF d'Anàlisi del mercat de l'habitatge vinculada al Departament d'Economia i Empresa de la UPF també estableix una dotació econòmica anual dedicada a premis per a estudiants de la Universitat.

GrupTecnocasa, més de 25 anys d’experiència a Espanya

Tecnocasa, que arriba a Espanya el 1994, amb els anys s'ha posicionat com a líder al seu sector. El Grup Tecnocasa és avui present a 11 Comunitats Autònomes de tot el país: Andalusia, Aragó, Canàries, Cantàbria, Comunitat de Madrid, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat Valenciana, Extremadura i País Basc, i compta amb més de 800 oficines franquiciades.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació