Vés enrere El projecte de voluntariat lingüístic Compartim-la finalitza el seu primer any com a prova pilot a la UPF

Compartim-la vol donar una cobertura solidària al sistema d'ensenyament públic, per tal que tots els alumnes puguin complementar l'aprenentatge del català.

13.06.2022

El programa de voluntariat Compartim-la ha finalitzat aquest curs 2021-2022 amb un acte de cloenda el passat dimecres 8 de juny a les 16.30 hores, a l'aula 40.010 del campus de la Ciutadella. La sessió va acollir estudiants d'ESO dels centres participats, els instituts Fort Pius, Joan d'Àustria i Doctor Puigvert. Durant una hora i mitja, els alumnes van fer activitats lúdiques vinculades a la llengua i cultura catalana, tal com s'han dut a terme durant el darrer any. Un cop acabada la sessió, els voluntaris van ensenyar als estudiants diversos espais de la UPF, com l'edifici Roger de Llúria, l'edifici Ramón Turró i el Dipòsit de les Aigües.

El projecte Compartim-la neix amb la finalitat de garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat. A través d'un reforç gratuït, setmanal i presencial, la iniciativa vol donar una cobertura solidària al sistema d'ensenyament públic, per tal que tots els alumnes puguin complementar l'aprenentatge de l'idioma. La proposta va ser ideada per Marc Jodar, estudiant del grau en Ciències Polítiques i de l'Administració de la UPF i de Relacions Internacionals. A més, compta amb el suport d'UPF Solidària i el Servei d'Atenció a la Comunitat Universitària (SACU), en el marc del projecte UPFGrade.

El projecte Compartim-la neix amb la finalitat de garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat, que ajudi a completar l’aprenentatge del català.

La sessió va ser lúdica, dinàmica i senzilla amb un petit concurs en línia i interactiu sobre la llengua i la cultura catalana. Mireia Trenchs, comissionada de Política Lingüística de la UPF, va obrir l'acte, que va comptar amb la participació de Marc Jodar i la coordinadora del projecte, Berta Galofré. Finalment, estudiants i voluntaris van rebre un diploma d'agraïment per la seva col·laboració.

"Sento orgull perquè és un projecte en el que portem molts mesos treballant, creant vincles amb els nois i els professors", explica Berta Galofré. "I també sento molta felicitat, tant per la resposta de la universitat com la dels instituts. Hem pogut tirar endavant aquesta iniciativa amb èxit, i tot indica que l'any vinent podrem continuar i ampliar els centres en els que treballem".

"Hem pogut tirar endavant aquesta iniciativa amb èxit, i tot indica que l'any vinent podrem continuar i ampliar el centres en els que treballem".

El voluntariat està obert a totes aquelles persones compromeses que puguin invertir una hora per setmana a la docència del català a instituts. La inscripció ja es pot realitzar a través de la pàgina web d'UPF Solidària i permetrà sol·licitar reconeixement de crèdits per activitats universitàries.

04. Educació de qualitat
10. reducció de les desigualtats