Vés enrere El projecte pHill guanya el premi a la millor proposta de dispositiu mèdic desenvolupada per estudiants d’Enginyeria Biomèdica

Els estudiants identifiquen una necessitat que hi ha en el sector clínic i proposen una solució tècnica, que pot consistir tant en un dispositiu físic com en un programari o en una combinació d’ambdues solucions. Aquest any, per primera vegada, el Consell Social de la UPF ha atorgat 5.000 euros al millor projecte, amb l’objectiu que pugui seguir un pla de desenvolupament i arribi a bon port.
23.12.2021

El projecte pHill ha guanyat el premi a la millor proposta de dispositiu mèdic innovador en el marc de l’assignatura d’Introducció als Dispositius Mèdics i el seu Disseny per part dels estudiants del grau en Enginyeria Biomèdica. L’equip guanyador està format per les estudiants Olga Capmany, Natalia CastilloMaria Fisa, Ona Grau, Berta Padilla, Anna Pellisé, Maria Pujol i Paula Serra

En aquesta assignatura, els estudiants identifiquen una necessitat que hi ha en el sector clínic i proposen una solució tècnica, que pot consistir tant en un dispositiu físic com en un programari o en una combinació d’ambdues solucions. Aquest any, per primera vegada, el Consell Social de la UPF ha atorgat un premi de 5.000 euros al millor projecte, amb l’objectiu que pugui seguir un pla de desenvolupament i arribi a bon port.

Han dissenyat un dispositiu mèdic innovador que proporciona una alternativa a l’actual pHmetria. pHill consisteix en un sensor de pH esofàgic que no requereix l’ús d’una sonda i que, per tant, contribueix a la comoditat del pacient.

“Durant un parell de mesos, els estudiants ideen un dispositiu mèdic com a resposta a una necessitat clínica, analitzen aspectes normatius, de propietat intel·lectual, comercials i empresarials, realitzen proves de concepte i preparen una proposta de desenvolupament futur per optar a un premi competitiu”, explica Antoni Ivorra, coordinador de l’assignatura i professor del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC).

“Ens vam proposar desenvolupar una tecnologia fàcil, còmoda i pràctica, tant pel pacient, com pels metges, per tal de controlar i detectar malalties gastroesofàgiques”, detallen les estudiants. Han dissenyat un dispositiu mèdic innovador que proporciona una alternativa a l’actual pHmetria. pHill consisteix en un sensor de pH esofàgic que no requereix l’ús d’una sonda i que, per tant, contribueix a la comoditat del pacient.

“Esperem que el premi ajudi l'equip de pHill a tirar endavant el seu projecte més enllà de l'àmbit acadèmic en benefici dels pacients i de la societat en general”, remarca Ivorra. A més, el premi inclou l’acompanyament i l’assessorament de la Unitat d’Innovació - UPF Business Shuttle (UI-UPFBS) i la participació directa en programes de la UI-UPFBS de formació i foment de l’emprenedoria com són l’Start-UPFlama i el programa Xplorer. Addicionalment, si els estudiants segueixen la seva carrera investigadora a la UPF, també podran accedir amb el seu projecte al programa De la Ciència al Mercat.

“La realització d’aquest treball ens ha apropat a un possible futur professional. També ens ha permès ser conscients de tot el que hem après en aquests anys, ja que el projecte requeria coneixements de diferents àmbits assolits durant el grau”, afirmen les estudiants. En referència al que ha significat el reconeixement asseguren que “aquesta oportunitat ens dóna empenta per seguir endavant amb el projecte i motivació de cara a la nostra futura trajectòria com a enginyeres biomèdiques. Agraïm molt que des de la Universitat s’aposti pels projectes dels alumnes i es proporcionin recursos per seguir desenvolupant-los”.

La selecció l’ha fet un tribunal format per experts en innovació i per ‘bioemprenedors’, persones que han creat o estan creant empreses tipus start-up o spin-off en el mateix sector. Ha estat format per Ignasi Belda (CEO de MiWEndo Solutions), Núria Brunet i Garcia (coordinadora dels programes de Transferència de coneixement a la UPF), Ignasi Heras (Cofundador i Managing Partner de SeedLink Ventures), Javier Jiménez (CEO i fundador de NewBorn Solutions) i Antoni Riu (Director i Cofundador de Galgo Medical).

03. Salut i benestar
04. Educació de qualitat