Vés enrere L'alumni Laura Rius guanya el premi a la Millor Direcció al Festival Internacional de Migmetratges de València

El seu film Les filles du feu també li ha valgut per obtenir una Menció com a Millor Pel·lícula.

23.11.2021

Laura Rius, alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, ha estat guardonada amb el premi a la Millor Direcció al Festival Internacional de Migmetratges de València, La Cabina; Les filles du feu. La seva proposta també li ha valgut per obtenir una Menció com a Millor Pel·lícula.

El migmetratge de 40 minuts, estrenat al Festival Internacional de Sant Sebastià el passat mes de setembre, parla sobre la història del retrobament de cinc amigues després de deu anys sense veure’s. Entendran què va passar quan una nit, a una casa a la vora del mar, les cinc amigues van passar de gaudir entre copes a observar el fatídic incendi de l'habitatge on es trobaven, un incendi que també va cremar la seva relació. La història, basada en fets reals, se situa a França, on Laura Rius va reunir les protagonistes per intentar esclarir els fets d'aquella nit.

L’alumni de la UPF ja havia triomfat prèviament amb la pel·lícula Les Amigues de l’Àgata, un Treball de Fi de Grau realitzat amb tres companyes més que els va valer diversos reconeixements, com una nominació als Premis Gaudí, i que s’ha convertit en una obra de referència. Laura Rius, després de graduar-se a la Universitat va estudiar Muntatge a la Fémis, l’Escola Nacional Superior d'Oficis d'Imatge i So de París.

Més alumni de Comunicació Audiovisual amb bona projecció

Sovint, els Treballs Fi de Grau no es queden als marges acadèmics, sinó que marquen la trajectòria professional i personal dels estudiants. És també el cas d’Alberto Dexeus, alumni del grau en Comunicació Audiovisual, que acaba de projectar, el passat cap de setmana, el curtmetratge Todos los días domingos a la secció oficial del Festival de Cinema Independent de Barcelona, L’Alternariva 2021. A més, el proper dijous 25 de novembre es presentarà al Festival Internacional de Cinema de Gijón. El curt es va estrenar prèviament en festivals internacionals com el Dok Leipzig i el Ji.hlava Internacional Documentary Film Festival.

El film correspon al projecte de Final de Postgrau de Muntatge Audiovisual de la UPF Barcelona School of Management, tutoritzat per Anna Pfaff i Gonzalo de Lucas, docents del Departament de Comunicació de la UPF, i compta amb la producció de Boogaloo Films. Amb una durada de 15', Alberto Dexeus proposa un (auto)retrat sense rostre per reflexionar des de l'experiència sobre els anomenats trastorns mentals.

La trajectòria del director, igual que la de Laura Rius, ve precedida per un Treball de Fi de Grau exitós. És el cas de la pel·lícula Les perseides, que va codirigir i que va tenir un exitós recorregut en festivals, fins a la seva estrena en sales comercials.

04. Educació de qualitat

Notícia publicada per: