Vés enrere Lela Mélon guanya el Premi Líder de Sostenibilitat Emergent 2021

Lela Mélon guanya el Premi Líder de Sostenibilitat Emergent 2021

La directora executiva del projecte UPF Planetary Wellbeing i professora d’ESCI-UPF és una de les dues investigadores que han obtingut aquest guardó, convocat per la Fundació MDPI Sustainability, que li ha reconegut la seva tasca i innovació al voltant de la sostenibilitat corporativa.

01.10.2021

Lela Mélon, coordinadora executiva del projecte UPF Planetary Wellbeing i professora de sostenibilitat en dret empresarial d'ESCI-UPF, ha estat una de les dues guanyadores del Premi Líder de Sostenibilitat Emergent 2021 (2021 Emerging Sustainability Leader Award), atorgat per la Fundació MDPI Sustainability. Es tracta d’un dels dos guardons que atorga anualment aquesta fundació, juntament amb el Premi Mundial de Sostenibilitat (World Sustainability Award).

Lela Mélon ha estat reconeguda per situar la sostenibilitat com a principi rector en l’àmbit de l’educació superior i per reunir el sector privat i el públic

La Fundació MDPI Sustainability ha reconegut Lela Mélon pel fet que “des del començament de la seva carrera acadèmica, s’ha centrat en idees innovadores sobre la sostenibilitat corporativa, amb arguments en contra d’una aplicació acrítica de la primacia dels accionistes, a la llum dels reptes de sostenibilitat ambiental i social que planteja el sector corporatiu”.

Així mateix, se li valora el fet que ha situat la sostenibilitat com a principi rector en l’àmbit de l’educació superior i per reunir el sector privat i el públic, assegurant que els descobriments científics estiguessin alineats amb les necessitats de la societat en general.

Lela Mélon ha compartit el premi, dotat amb 20.000 dòlars americans, i finançat íntegrament per la revista MDPI Sustainability, amb Anet Režek Jambrak, professora de la Facultat de Tecnologia i Biotecnologia dels Aliments de Universitat de Zagreb.

Lela Mélon va rebre el guardó durant una cerimònia virtual

Els premis van ser lliurats en el decurs de la novena edició del Fòrum Mundial de Sostenibilitat (World Sustainability Forum), organitzat per la Fundació MDPI Sustainability, que va tenir lloc en format virtual del 13 al 15 de setembre.

A  l’acte en línia de lliurament de l’edició 2021 dels World Sustainability Awards (Lela Melon intervé a partir del moment 1:28:14 del vídeo), la directora executiva del projecte UPF Planetary Wellbeing va fer un repàs a la seva trajectòria acadèmica i a la tasca de recerca que ha portat a terme fins ara en diverses institucions, incloent la seva etapa actual a la UPF i a ESCI-UPF.

També van intervenir a la cerimònia per explicar la seves respectives recerques l’altra guanyadora del premi Líder de Sostenibilitat Emergent 2021, Anet Režek Jambrak, així com els guanyadors del Premi Mundial a la Sostenibilitat 2021, que va recaure en John Elkington, soci fundador i president executiu de Volans (Regne Unit) i Jianguo Liu, investigador del Center for Systems Integration and Sustainability, Michigan State University, EUA.

Perfils dels protagonistes:

Lela Mélon