Vés enrere La Universitat Europea EUTOPIA s’amplia amb tres noves institucions

La Universitat Europea EUTOPIA s’amplia amb tres noves institucions

Les tres universitats líders que s’uniran al consorci aquest setembre són Università Ca’Foscari Venezia (Itàlia), Technische Universität Dresden (Alemanya) y Universidade NOVA de Lisboa (Portugal). L’acte oficial d’ampliació, que s’ha celebrat avui, 16 de setembre, ha tingut lloc a la residencia de l’Ambaixador d’Itàlia a Bèlgica, en presència de les principals autoritats europees i locals interessades.
16.09.2021

La Universitat Europea EUTOPIA anuncia la seva ampliació amb tres universitats líders que s’uniran al consorci aquest setembre: Università Ca’Foscari Venezia (Itàlia), Technische Universität Dresden (Alemanya) y Universidade NOVA de Lisboa (Portugal). L’acte oficial d’ampliació, que s’ha celebrat avui, 16 de setembre, ha tingut lloc a la residencia de l’Ambaixador d’Itàlia a Bèlgica, en presència de les principals autoritats europees i locals interessades i amb una delegació de la UPF formada per Oriol Amat, rector de la Universitat, Toni Luna, vicerector d'Internacionalització, i Pelegrí Viader, Comissionat per al projecte EUTOPIA.

Aquesta expansió reflecteix el desig de les universitats d’EUTOPIA d’extendre, ampliar i aprofundir els seus esforços per potenciar les seves capacitats complementàries i oferir als seus estudiants, i al personal de gestió i de docència i investigació una gamma més completa i connectada d’oportunitats internacionals i interculturals.

Les Universitats d’EUTOPIA estan centrades en els estudiants, treballen per la cohesió social, lluiten per l’excel·lència i la inclusió, transcendint fronteres nacionals i educatives per desenvolupar models pedagògics innovadors i promoure el moviment de persones i idees. A més, estan compromeses amb les seves comunitats i aprofiten les fortaleses de cada regió per fomentar el desenvolupament urbà i regional, i en última instancia, preparen les seves comunitats per ser ciutadans europeus empoderats en el món disruptiu actual.

Comparteixen valors comuns: integritat, llibertat acadèmica, intercanvi de coneixements amb la societat I obertura a la comunitat internacional

Les tres noves institucions aportena fortaleses que reforçaran i impulsaran la missió de l’aliança

Originàriament establerta com la primera escola de negocis d’Itàlia el 1868, la Universitat Ca’ Foscari de Venècia és una institució multidisciplinària que ofereix una àmplia gamma de programes d’estudi en economía i administración, idiomes moderns, humanitats i ciències. Actualment, la universitat també està explorant noves àrees de recerca centrades en el canvi climàtic, les humanitats publiques i digitals i la nanociència, entre altres.

La Universitat Tècnica de Dresde és una de les universitats tècniques més grans d’Alemanya i líder a nivel nacional. Està formada per 17 facultats i ofereix una àmplia varietat de programes. Fa recerca en àmbits molt diversos, com les ciències de la salut, la biomedicina i la bioenginyeria, les tecnologies de la informació, la micro i la nanoelectrònica o l’energía i el medi ambient.

La Universitat NOVA de Lisboa es va fundar el 1973 i les seves característiques principals són l’èmfasi en la sostenibilitat, la interdisciplinarietat i la innovació. Les seves àrees d’especialització van des de la meidicina fins a l’economia, l’enginyeria, les ciències socials i les humanitats.

Per a més informació

Notícia publicada per: