Vés enrere Oriol Amat, rector de la UPF, dóna la benvinguda al professorat del nou grau en Medicina

Oriol Amat, rector de la UPF; David Comas, director del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut; Olga Pané, gerent del PSMAR; Quim Gea, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida, i Pablo Pareja, vicerector de Professorat i de Relacions amb la Comunitat, han intervingut a la benvinguda als docents del nou grau.
06.07.2021

Avui, dimarts 6 de juliol, s’ha celebrat l’acte informatiu i de benvinguda al professorat del nou grau en Medicina de la UPF en un format virtual. El rector Oriol Amat s’ha adreçat en primer lloc als professors: “A la UPF estem molt contents de poder comptar amb vosaltres en aquesta nova etapa que tot just comencem i volem que sentiu la Universitat com el que en realitat ja era abans, casa vostra”.

En la seva intervenció ha remarcat que “volem que la relació entre la Universitat i l’Hospital del Mar sigui de màxima col·laboració i de màxima confiança, hem treballat colze a colze durant els darrers mesos per garantir que totes dues institucions funcionem com si fóssim una sola”.

La UPF assumeix amb el mateix nivell de compromís l’impuls del nou grau en Medicina i el procés d’extinció del grau conjunt existent fins ara. Tots dos processos caminaran en paral·lel fins al 2028 i “farem tot el que estigui a les nostres mans per garantir que tots dos es desenvolupen no només de manera transparent, sinó també de manera respectuosa i vetllant al màxim pel benestar de tothom implicat. Els anys compartits amb la UAB han estat uns anys d’èxit”, ha afirmat.

Comencem una nova etapa, i volem apostar per uns estudis de medicina més innovadors, transformadors, i orientats principalment a respondre a les necessitats de la medicina i de la societat en els temps que vivim.

“Ara comencem una nova etapa, i volem apostar per uns estudis de medicina més innovadors, transformadors, i orientats principalment a respondre a les necessitats de la medicina i de la societat en els temps que vivim”. Com a conclusió, ha emfatitzat: “Els estudis de medicina són tant la realització d’una llarga aspiració com una prioritat estratègica per la UPF. Ho volem fer bé i no estalviarem esforços per fer-ho així”.

A continuació, ha intervingut Olga Pané, gerent del Parc de Salut Mar, que ha destacat que “el PSMar té una gran oportunitat amb aquest projecte, ja que la UPF és un aliat estratègic de primer ordre. Ho serà per als estudiants, la societat, els professionals i docents”. Ha afegit que “hem aconseguit  fer una proposta singular i hem pogut trobar una personalitat distintiva clara en aquest nou grau”.

El degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida, Quim Gea, ha presentat el projecte docent, basat en formar professionals per a la medicina del futur. “Donarem una formació científica, clínica i humanista en la que el nivell més alt d’excel·lència es posarà al servei de les persones i la societat”, ha apuntat. A més, “tindrem un programa que ens permetrà adaptar-nos als canvis socioculturals, ambientals i tecnològics”. També ha detallat que es fomentaran les habilitats en eines intel·lectuals, de comportament i tècniques i  capacitats d’autoaprenentatge i el pensament crític.

Gea també ha explicat el pla d’estudis dels sis cursos en el que destaquen l’organització de les assignatures en àrees temàtiques o mòduls i, d’altra banda, les medicines integrades, amb metodologies docents d’aprenentatge basat en problemes.

David Comas, Director del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut, ha presentat l’estructura organitzativa. Consistirà en un únic departament però comptarà amb dos degans, un dedicat als estudis de ciències de la vida i l’altre, responsable dels de medicina. Això és una novetat respecte a altres departaments i facultats.

Finalment, el vicerector de Professorat i de Relacions amb la Comunitat, Pablo Pareja, juntament amb el rector, han tancat l’acte. Han volgut concloure’l agraint molt especialment la col·laboració a totes les persones implicades en la creació del nou grau.

El nou grau s’iniciarà el 20 de setembre i oferirà fins a 60 places de nou accés i tindrà un nou pla d’estudis plenament adaptat a les necessitats de la medicina actual i futura que suposarà un canvi en els mètodes i en l’enfocament de l’ensenyament. Un dels trets diferencials del nou grau en Medicina és la seva ubicació en un entorn biosanitari privilegiat al centre de Barcelona que permet enriquir les sinergies entre diferents institucions.

Perfils dels protagonistes:

Oriol Amat