Vés enrere La UPF i la Fundació Catalana Síndrome de Down lliuren els diplomes dels cursos d’auxiliar d’oficina, de producció de ràdio i de museus

Els estudiants que van completar aquests tres cursos de caire professionalitzador, pertanyents a la quarta i la cinquena promoció del programa, van recollir el seu diploma en un acte que va tenir lloc el 30 de juny al campus de la Ciutadella

01.07.2021

La UPF i la Fundació Catalana Síndrome de Down (FCSD) van lliurar els diplomes de la quarta i la cinquena edició dels cursos d’Auxiliar d’Oficina, d’Auxiliar de Producció de Programes de Ràdio i d’Auxiliar de Museus, que van ser impartits per professors vinculats a la UPF.

La trentena d’estudiants que han completat aquests tres cursos van recollir el diploma acreditatiu durant l’acte de lliurament, que va tenir lloc el 30 de juny, a la tarda, a l’auditori del campus de la Ciutadella de la Universitat. Va ser conduït per la periodista i alumni de la UPF Marta Narberhaus. L’acte va estar presidit per Ester Oliveras, vicerectora de Compromís Social i Sostenibilitat de la UPF, i Katy Trias, directora general de la FCSD.

Lliurament dels diplomes i parlament d’estudiants i docents

El lliurament de diplomes es va dividir en diversos blocs, corresponents a cadascun dels cursos impartits i a les diferents promocions d’estudiants, que van participar conjuntament a l’acte perquè la pandèmia va impedir celebrar el de l’any anterior.

En total, es van lliurar 44 diplomes a 30 alumnes, ja que alguns estudiants han cursat dos o tres cursos:

• Auxiliar de Museus 2019-2020: 11
  • Auxiliar de Producció de programes de ràdio 2019-2020: 10
  • Auxiliar de Museus 2020-2021: 9
  • Auxiliar d'Oficina 2020-2021: 14

Durant el lliurament, Teresa Monllau, professora del Departament d’Economia i Empresa de la UPF i docent del curs d’Auxiliar d’Oficina, va dirigir unes paraules a tots els estudiants: “Avui és un dia de gratitud. Ha estat una experiència molt gratificant i hem après molt amb vosaltres; la vostra actitud, les ganes de treballar i de donar la vostra opinió, la positivitat que transmeteu, ha facilitat molt la tasca”.

Per part dels alumnes, van fer els parlaments José Manuel García García, del curs d’Auxiliar de Museus, i Pedro del Pozo Esparza, del curs d’Auxiliar d’Oficina. Ambdós van remarcar la importància de formar-se per integrar-se plenament en la societat i van agrair el suport de docents, companys i familiars.

Un projecte reeixit gràcies a la col·laboració de diverses institucions

La part final de l’acte va consistir en els parlaments dels representants de les institucions que impulsen aquest programa, que es va començar a gestar ja fa vuit anys gràcioes a la Fundació Catalana Síndrome de Down (FCSD), la Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i la Universitat Pompeu Fabra.

“Estendre la formació universitària a persones amb discapacitat és molt important, és un pas més cap a la plena inclusió a la societat”, va afirmar Katy Trias, directora general de la FCSD. I va afegir: “és clau la formació per a la millora de l’ocupabilitat de les persones amb discapacitat intel·lectual, i ho demostra el fet que el 52% dels prop de 120 estudiants que han participat en aquests cursos ha trobat feina”. Finalment, va remarcar que “el dret a treballar en una feina lliurement escollida també possibilita altres drets bàsics, com el de la vida independent”.

Ester Oliveras, vicerectora de Compromís Social i Sostenibilitat de la UPF va afirmar que “la formació és imprescindible per tenir major autonomia i millor qualitat de vida, i des de la UPF estem compromesos a fer que les universitats siguin cada vegada més inclusiva”. Va assegurar que “una de les prioritats de la UPF és ser permeable al món i contribuir al desenvolupament social i, iniciatives com aquesta ajuden a fer-ho possible”.

Formació en un entorn normalitzat

Aquesta col·laboració forma part d’un dels projectes engegats per la Fundació Catalana Síndrome de Down de treball en xarxa (amb empreses, administració i universitats) per tal d’ampliar coneixements i obrir nous camins laborals a les persones amb la síndrome de Down o amb altres discapacitats Intel·lectuals.

L’objectiu és oferir a aquest col·lectiu una formació a càrrec de personal especialitzat i en un entorn normalitzat. Els cursos inclouen una primera part de formació teòrica, i una segona dedicada a les pràctiques.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació