Vés enrere “Sis dies corrents”, seleccionada per participar a la secció Internacional del Festival de Cinema de Locarno

Un dels més prestigiosos festivals del món. El film està dirigit per Neus Ballús, alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF i del Màster en documental de creació de la UPF Barcelona School of Management, i produïda per Distinto Films i El Kinògraf.

01.07.2021

La pel·lícula Sis dies corrents, de Neus Ballús, alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF i del Màster en documental de creació de la UPF Barcelona School of Management, ha estat seleccionada per competir al Festival Internacional de Cinema de Locarno (Suïssa), que tindrà lloc del 4 al 14 agost, dins de la secció Concurs Internacional, principal secció competitiva del certamen. Fundat el 1946, el Festival de Locarno és un dels 15 festivals més importants del món, així com també un dels més històrics, que celebra aquest any la seva 74a edició. El film està produït per Distinto Films i El Kinògraf, i la pel·lícula s’estrenarà als cinemes de la mà de Filmax.

A la secció de Concurs Internacional han arribat pel·lícules de cineastes tant reconeguts com ara Wong Kar-Wai, Claire Denis, Jim Jarmush i Mia Hansen-Løve, entre d’altres. Gairebé una vintena de títols competiran en aquesta nova edició pel “Lleopard d’Or”, la màxima distinció del festival. El jurat estarà compost per cinc personalitats internacionals del cinema i la cultura.

Sis dies corrents és el tercer llargmetratge de Neus Ballús després de la seva òpera prima La Plaga (Berlinale, 2013) i de El viatge de Marta (Berlinale, 2019). Basada en situacions i personatges reals, la pel·lícula relata el dia a dia de la vida de Moha, Valero i Pep, treballadors d’una empresa de lampisteria de la perifèria de Barcelona.

Sis dies corrents, com La Plaga, és una pel·lícula de gènere híbrid, que conjuga la ficció amb elements prestats de la realitat. El film conserva la sensibilitat característica de la seva autora, però aquest cop Ballús s’allunya del drama per endinsar-se en un to aparentment lleuger, convertint la proposta en una comèdia singular. Com és habitual en la seva filmografia, a Sis dies corrents Ballús treballa amb un càsting format íntegrament per no actors que s’interpreten a si mateixos.

La pel·lícula vol oferir una nova mirada sobre un dels majors reptes a què s’enfronta la nostra societat, diversa i multicultural: el repte de comprendre a l’altre

Després de dos anys de càsting i documentació sobre l’univers dels lampistes i instal·ladors, Ballús va triar als tres protagonistes -lampistes reals- interpretant la gran varietat de situacions que sorgeixen quan entren a casa d’un client per dur a terme una reparació. Tot l’elenc, sense experiència en el món del cinema, va passar per un taller de preparació abans del rodatge. La filmació es va realitzar cronològicament.

Així mateix, Ballús va incorporar al rodatge metodologies del documental per obtenir dels protagonistes interpretacions i situacions fresques, autèntiques i alhora sorprenents. Sota una capa d’humor, lleugeresa i quotidianitat, les sis històries que conformen el film (corresponents als sis dies d’una setmana laboral), amaguen una profunda reflexió sobre els prejudicis que s’activen quan ens veiem obligats a conviure amb algú diferent a nosaltres.

En un moment en què les mostres d’intolerància i racisme estan molt presents, la pel·lícula vol oferir una nova mirada sobre un dels majors reptes a què s’enfronta la nostra societat, diversa i multicultural: el repte de comprendre a l’altre.

El film compta amb l’impuls del Màster de Documental de Creació de la UPF, la producció associada de Slot Machine (França), i la participació de Radio Televisión Española, Televisió de Catalunya i Movistar+, i el suport de l’ICAA i l’ICEC.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació