Vés enrere La Intel·ligència Artificial pot millorar l’aprenentatge i la interpretació artística?

El proper 6 de maig acaba el cicle ARTIFICIA, dedicat a debatre i ampliar el coneixement sobre com la Intel·ligència Artificial ajuda els artistes en el seu procés creatiu.

28.04.2021

El cicle de trobades ARTIFICIA acaba el proper 6 de maig amb una sessió anomenada Interpretació i educació musical amb intel·ligència artificial, que tindrà lloc de 18 a 19:30 hores i es podrà seguir online, de forma lliure i gratuïta.

La iniciativa, dividida en tres sessions, ha estat dedicada a debatre i ampliar el coneixement al voltant de com la Intel·ligència Artificial pot ajudar els artistes en el seu procés creatiu. Aquesta última sessió, després de conèixer els mecanismes que articulen la improvisació musical amb IA i com la IA pot ajudar en la composició musical, estarà centrada en com la interacció amb la IA pot millorar l'aprenentatge i la interpretació.

El debat busca respondre preguntes com: Què ens ofereix la IA per a la millora de la pràctica instrumental? Pot la IA ajudar els estudiants a millorar la interpretació i fomentar la creativitat?

El debat busca respondre preguntes com les següents: Què ens ofereix la IA per a la millora de la pràctica instrumental? Pot la IA ajudar els estudiants a millorar la interpretació i fomentar la creativitat? Permet la tecnologia, i la IA en particular, facilitar la pràctica instrumental? Com seran els nous instruments, algoritmes? Poden les plataformes educatives realitzades amb IA millorar l'educació formal?

D'accés lliure i íntegrament en anglès, el debat se centrarà en les tecnologies d’IA que donen suport a la democratització i la millora de l’aprenentatge musical, que alhora, han de servir per promoure la inclusió i l'equitat. La sessió serà moderada per Sergio Giraldo, investigador al laboratori de música i aprenentatge automàtic del Music Technology Group (MTG) i professor del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF.

Com ja s’ha fet en les altres jornades, l'acte comptarà amb diverses actuacions i presentacions de projectes. En aquesta ocasió, Rafael Ramírez, cap del laboratori de música i aprenentatge automàtic de l’MTG, i George Waddell, de la Royal School of Music del Imperial College, presenten ‘TELMI’, la tecnologia IA que han desenvolupat per millorar l'aprenentatge de la interpretació musical. També es presenten dos projectes liderats per músics i programadores que mostren nous conceptes musicals i eines per a la creació interactiva i col·laborativa de música electrònica generativa: Anna Xambó,  amb ‘MIRLCa’, i Luisa Pereira, amb ‘The Code of Music’. D’altra banda, també formarà part de la jornada Enric Guaus, investigador i docent a l’ESMUC, i Alia Morsi, estudiant de doctorat de l’MTG.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació