Vés enrere L'Escola Ginebró, en representació de la UPF, guanya la Lliga de Debat de Secundària de la Xarxa Vives

La final, disputada el divendres 23 d'abril, va enfrontar l'Escola Ginebró de Llinars del Vallès contra l'equip de l'IES Ramón Llull de València, en representació de la Universitat de València.

26.04.2021

La Xarxa Vives va acollir divendres passat 23 d'abril la final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2021, en la qual es van enfrontar els equips de l'IES Ramon Llull de València (representant de la Universitat de València) i de l'Escola Ginebró de Llinars del Vallès (representant de la Universitat Pompeu Fabra). Després d'un debat molt disputat, el jurat de la competició va proclamar campió l'equip de l'Escola Ginebró, format per Rebeca Tornini Aranovich, Pol Florencio Auladell, Judit Romero Bàguena, Maria Quadrades i Moreno, Maria Clos Mateu, Martí Alturo Requena, Alba López Pallí, Alba Estupinyà Bonemusa i Enric Matamala Safont (capità).

Mariel Touzet Moncada va guanyar el premi a millor oradora

D'altra banda, Mariel Touzet Montcada, de l'equip de l'Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils (representant de la Universitat Rovira i Virgili) va ser nomenada millor oradora de la competició. Els integrants de l'equip subcampió són Clara Chiner Renals, Marcos Ezpeleta Forn, Lucia Felipe Nieto, Silvia Ors Diéguez, Patricia Fernández Adrián i Enric Senabre Carbonell (capità).

La que ha estat la primera edició telepresencial de la Lliga de Debat ha acollit 180 debats sobre el tema «És compatible el creixement global de l'economia amb el respecte al medi ambient?». També ha estat l'edició en què els equips van disputar un major nombre de debats: més de 2.000 estudiants de 74 centres docents d'Andorra, Catalunya i el País Valencià han participat en les fases classificatòries, organitzades per 15 universitats entre els mesos de febrer i març. Els 15 equips classificats es van enfrontar en la fase final.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat té com a objectiu contribuir a la transferència de coneixement entre l'educació secundària i batxillerat i l'educació superior. Els docents troben en la Lliga una eina innovadora per a fomentar la capacitat crítica i el creixement personal de l'alumnat en l'àmbit del multilingüisme, a més d'un espai on intercanviar experiències amb altres professors del mateix domini lingüístic.

Organitzada per la Xarxa Vives d'Universitats (i l'Escola Valenciana en el cas del País del Valencià), la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Generalitat Valenciana i el Govern d'Andorra. L'Acadèmia Valenciana de la Llengua, l'Institut d'Estudis Catalans, la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de València col·laboren també, a més de diversos ajuntaments com els de Castelló, Guadassuar, Mataró, Olot, Roses, Salt, Sant Feliu de Llobregat, Terrassa i Vic.