Vés enrere La UPF acull la 28a Conferència Internacional en Lingüística Computacional

La UPF acull la 28a Conferència Internacional en Lingüística Computacional

Del 8 al 13 de desembre, investigadors d’arreu del món es trobaran en format virtual per compartir coneixements, entre altres, sobre generació del llenguatge, mètodes d’aprenentatge automàtic o anàlisi del sentiment i l’emoció.

04.12.2020

La UPF acull del 8 al 13 de desembre la 28a Conferència Internacional en Lingüística Computacional (COLING2020), una de les trobades d’experts d’aquest àmbit més important del món. Durant tota la setmana, i en aquesta ocasió en format virtual, els investigadors compartiran els seus coneixements en camps com la comprensió lectora i la comprensió del llenguatge parlat, extracció d’informació i gràfics de coneixement, anàlisi del sentiment i l’emoció, generació del llenguatge o mètodes d’aprenentatge automàtic.

Diversos membres de la UPF prendran part en la conferència. Destaquen Núria Bel, catedràtica del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, que actua com a responsable del programa de la conferència, i Horacio Saggion, Leo Wanner i Mònica Domínguez, investigadors del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, com a responsables locals de l’organització de la conferència.

Les jornades començaran el dimarts 8 de desembre amb la sessió inaugural, que comptarà amb la participació de Joan Gómez Pallarès, Director general de Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement; Júlia Miralles de Imperial, delegada de Ciència i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona responsable de l’Àrea d’Educació, Ciència i Comunitat, i Enric Vallduví, vicerector per a projectes de recerca de la UPF.

La conferència s’articula a través de presentacions d’investigacions, workshops i tutorials. També hi haurà ponències amb figures rellevants en el camp de la computació lingüística com Amanda Stent, analista de textos i de processament de discursos a Bloomberg LP; Harald Baayen, professor de Lingüística Quantitativa de la Universitat de Tubingen; Margaret Mitchell, investigadora sènior del Google Research and Machine Intelligence group; Monica Lam, professora de Ciències de la Computació de la Universitat d’Stanford, o Tal Linzen, professor de Lingüística i Ciència de Dades de la Universitat de Nova York.

La conferència compta amb el suport d'institucions com Lenovo, SAP, Baidu, Bloomberg, Zalanddo, Airc, Amazon o expert.ai

Perfils dels protagonistes:

Núria Bel