Vés enrere L'Observatori de Neologia cerca el neologisme de l’any 2020

L'Observatori de Neologia cerca el neologisme de l’any 2020

Una iniciativa de la Universitat Pompeu Fabra i l'Institut d'Estudis Catalans que va per la setena edició. Una crida oberta a participar en la tria del 3 al 20 de desembre.

03.12.2020

Les entitats organitzadores han triat aquets 10 neologismes per a la votació, que s’obrirà el dia 3 de desembre i es tancarà el dia 20 de desembre. El dia 21 de desembre es farà públic el neologisme guanyador de l’any 2020.

Els deu neologismes per a la votació són: conspiranoic –a; coronavirus; desconfinament; desescalada; grup bombolla; infodèmia; mascareta; teletreballar; traçabilitat i videotrucada.

Així doncs, com cada any, l’Observatori de Neologia de la Universitat Pompeu Fabra i l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) fan una crida oberta a participar en la tria del neologisme de l’any 2020, una iniciativa que enguany arriba a la setena edició, en un escenari marcat per la pandèmia.

Els neologismes guanyadors els anys anteriors han estat: estelada (2014), dron (2015), vegà –ana (2016), cassolada (2017), sororitat (2018) i emergència climàtica i animalista (2019). Com cada any, el neologisme guanyador serà discutit per la Comissió Lexicogràfica de la Secció Filològica de l’IEC com a candidat per al diccionari normatiu.

Per votar només cal omplir el formulari que trobareu a neologisme.cat

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació