Vés enrere La UPF participa en la Biennal del Pensament Ciutat Oberta

La UPF participa en la Biennal del Pensament Ciutat Oberta

La segona edició de la Biennal del Pensament Ciutat Oberta tindrá lloc del 13 al 18 d'octubre i inclourà un apmpli ventall de propostes dirigides a tots els públics i amb llenguatges i formats diversos.
09.10.2020

Professors de la UPF participaran en la segona edició de la Biennal del Pensament Ciutat Oberta, que tindrà lloc del 13 al 18 d'octubre. La Biennal és un projecte impulsat per l'Ajuntament de Barcelona a través de l'Institut de Cultura de Barcelona. La revolució digital, l'emergència climàtica, les desigualtats de gènere i socials... El segle XXI planteja reptes als quals hem de respondre de manera global. La Biennal de pensament convida a debatre i a pensar, a parlar de democràcia, tecnologia i de ciutat. Un ampli ventall de propostes dirigides a tots els públics i amb llenguatges i formats diversos (diàlegs, conferències, actuacions, itineraris…) que permetin que tothom pugui donar la seva opinió.

El 14 d'octubre la UPF-Barcelona School of Management organitza el diàleg 'Catàstrofes i Ciència'. Cristina Pujades, vicerectora per a Política de Captació i Retenció del Talent de la UPF i professora del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut, conversarà amb la directora del Màster en Comunicació Científica de la UPF BSM i directora del Centre d'Estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la UPF (CCS-UPF), Gema Revuelta i amb Arcadi Navarro, catedràtic de Genètica de la UPF i professor de Recerca ICREA, sobre la velocitat a la qual avança el pensament científic i el camí cap a un humanisme tecnològic. La sessió serà moderada pel periodista, filòsof i escriptor, Josep Ramoneda. Intentaran respondre a qüestions sobre el pensament científic com: Es pot pensar la societat actual des de la ciència?, Són les ciutats les dinamitzadores de la producció científica? o Són els científics els futurs governants?

Per a assistir presencialment a la sessió, que tindrà lloc a l'Auditori Edifici Balmes de la UPF-BSM de 13 h a 14.30 h és imprescindible inscripció. També es retransmetrà en streaming.

La segona activitat organitzada per la UPF-BSM en col·laboració amb la Biennal és el debat 'Bacanals de coneixement' entre tres experts entorn a l'exposició 'Bauhaus, el gresol de la modernitat', exhibida al Campus Mar de la UPF. La sessió se celebrarà el dia 16 d'octubre de 14 h a 15.30 h a la Sala Marull del campus de la Mar. Tamara Djermanovic, professora d'estètica i literatures eslaves en la Facultat d'Humanitats de la UPF i investigadora principal del Grup de Recerca Consolidat Seminari d'Estudis Eslaus UPF; Marisa Ara, psicòloga i cordinadora de l'Àrea de Psicologia Clínica del Centre CAPI de Cornellà de Llobregat i Eduard Vallory, analista social i gestor del canvi, president del Centre UNESCO i director de l'Escola Nova 21, debatran sobre l'educació i els fonaments que va establir l'Escola Bauhaus. Per a assistir presencialment a la sessió és imprescindible inscripció. També es retransmetrà en streaming.

Exposició Bauhaus, el gresol de la modernitat

Amb l'exposició Bauhaus, el gresol de la modernitat, que s'exhibirà pròximament al campus de la Mar, la UPF se suma a la propagació del coneixement i el significat de la Bauhaus, a través de les seves fites més destacades, per entendre que la seva revolució conceptual, pedagògica i cultural sobreviu encara en els nostres dies i pot ser motor d'inspiració en l'actualitat.

La Staatliches Bauhaus va ser fundada en 1919 per Walter Gropius a Alemanya com a escola d'arquitectura, disseny, artesania i art. Només va durar catorze anys, però va canviar per sempre la comprensió de l'arquitectura, el disseny del mobiliari, la decoració dels interiors i la planificació urbanística.

Després del seu centenari, la UPF BSM va decidir dedicar-li una exposició de producció pròpia composta d'obres fotogràfiques i alguna peça d'art vinculada a l'escola de disseny i els textos de Raimon Portell, escriptor barceloní i Premi Nacional de Literatura Infantil i Juvenil. Portell ha condensat l'extensa herència de la Bauhaus en 8 panells que ens parlen dels seus orígens, la seva pedagogia, el disseny, el color, l'arquitectura i el moviment social i artístic que va suposar. El projecte, impulsat per la UPF-BSM i comissariat per Mathilde Brodu, neix d'una iniciativa prèvia desenvolupada el curs passat per estudiants de la Facultat d'Humanitats i l'Institut de Cultura de la UPF sota la coordinació de les professores Tamara Djermanovic i Lina Gorbaneva. A més de les fotografies, la mostra compta també amb llibres cedits per la biblioteca/CRAI de la UPF i el joc d'escacs dissenyats pel mestre de la Bauhaus Josef Hartwig en 1923, cedit per la Fundació Mies van der Rohe, entre altres peces.

Més informació a la web de la BSM

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació