Vés enrere La UPF, premiada en els Digital Communication Awards per la Festa de la promoció 2020

Ha estat premiada amb el 2n premi en la categoria “Esdeveniment en línia en temps de covid-19” per la festa que va celebrar el passat 3 de juliol i que es va retransmetre en directe a través de la web de la Universitat. El certamen reconeix projectes de base digital i en línia de tot el món impulsats per tot tipus d’organitzacions.

02.10.2020

La UPF ha estat premiada en els Digital Communication Awards 2020 amb el 2n premi en la categoria “Esdeveniment en línia en temps de covid-19” per la Festa de la promoció 2020, que va es va celebrar el passat 3 de juliol des del campus del Poblenou i que es va retransmetre en directe a través de la web de la Universitat.

El certamen, que enguany celebra la 10a edició, reconeix projectes de base digital i en línia de tot el món impulsats per tot tipus d’organitzacions: institucions públiques, empreses, associacions, organitzacions no governamentals... Entre els premiats en les diferents categories hi ha institucions com el Ministeri de Justícia del Regne Unit, Audi, Nestlé, Unilever, Vodafone, Deutsche Bank, Facebook, DHL o Toyota.

El guardó reconeix l’aposta de la Universitat per crear un esdeveniment innovador alternatiu al tradicional acte de graduació presencial al campus per acomiadar de la millor manera possible els estudiants que finalitzaven els seus estudis, malgrat les limitacions que imposava la covid-19.

Es va decidir produir un programa de televisió en directe, des del plató principal del campus del Poblenou, amb la màxima participació possible dels estudiants, presencialment (diversos estudiants de grau, en representació de les diferents facultats i centres de la Universitat, i estudiants representants dels estudis de màster i de doctorat) i en línia (a través de les xarxes socials). El format innovador va permetre que l’acte es desenvolupés amb un estil informal, allunyat de les cerimònies presencials, i va aportar un element de sorpresa al públic objectiu.

La festa va ser presentada per Òscar Dalmau, comunicador, i Maria Rovira, humorista, escriptora i copresentadora del programa Estat de Gràcia de Catalunya Ràdio, ambdós alumni de Comunicació Audiovisual de la UPF. La part inicial de la festa virtual va incloure un parlament de Jaume Casals, rector de la UPF, gravat des del pati de l’edifici de Roger de Llúria del campus de la Ciutadella, l’escenari habitual de l’acte de graduació. Mònica Terribas, professora del Departament de Comunicació i directora i presentadora d’”El matí de Catalunya Ràdio”, va ser una altra de les “convidades” presencials que es va incorporar a la festa, juntament amb els estudiants. Ella va ser l’encarregada d’adreçar-se en directe a tots els estudiants en un parlament emotiu.

Entrevistes, música en directe, vídeo commemoratiu i enlairament de globus

Al llarg de la festa virtual, que va estar amenitzada amb música en directe a càrrec dels Old Shanela, els presentadors van anar fent entrevistes als estudiants, que anaven entrant a plató per grups. Entremig, van anar apareixent videofelicitacions de diferents membres del personal docent i investigador i del personal d’administració i serveis, així com de diferents serveis del campus, que ja s’havien pogut compartir des de la web de la festa.

Els diferents components del kit de graduació, que els estudiants inscrits havien rebut prèviament a casa, amb elements com ara una copa de cava de cartró, la beca de la graduació, dos globus i una targeta per escriure-hi un desig, van servir de fil conductor al llarg de l’hora aproximada que va durar la retransmissió.

Al darrer tram es va poder veure un vídeo commemoratiu, en què diferents estudiants d’últim curs parlen de com va ser la seva arribada a la UPF, com ha estat el seu dia a dia, les estades Erasmus que han fet, què pensen dels campus de la Universitat, què han trobat a faltar al llarg dels seus estudis o com afronten el futur, entre altres aspectes.

La Festa de la Promoció 2020 va finalitzar amb totes les persones presents a plató fent l’enlairament dels seus desitjos, anotats en la targeta lligada en un globus, des de l’exterior del campus del Poblenou, al centre de la Plaça Gutenberg.

L’esdeveniment es va completar prèviament amb una campanya per generar clima entre els estudiants. Es va construir una web específica per a la festa, amb un disseny atractiu i innovador que va servir per anar compartint continguts els dies anteriors al programa: video especial del Cor de la UPF intepretant el Gaudeamus Igitur, videofelicitacions de membres del PAS, del PDI i de treballadors dels serveis del campus, un kit digital per compartir a xarxes socials…

Una audiència aproximada de 6.000 persones, de 25 països diferents

La festa va congregar una audiència estimada de 6.000 persones. La major part va provenir d’Espanya (90,6%), seguida dels EUA (1,9%), Colòmbia (0,97%), Itàlia (0,66%) Alemanya (0,64%), França (0,61), Mèxic (0,5%) o el Regne Unit (0,4%). Hi ha constància d’espectadors dels Emirats Àrabs, el Canadà, Rússia o Sudàfrica, entre d'altres, fins a un total de 25 països diferents.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació