Vés enrere La matrícula dels estudiants de nou accés de la UPF, en línia per primera vegada

La situació excepcional viscuda enguany per la covid-19 ha comportat canvis importants en el procés de matrícula per als estudiants de primer curs, pel que fa al calendari i a la no presencialitat. La Universitat ha reforçat la informació prèvia que rep l’estudiant i ha pres diverses mesures per facilitar al màxim el procés de matrícula, entre les quals, l’habilitació de sales virtuals per atendre consultes.

23.09.2020

El canvi de dates de les PAU degut a la pandèmia va obligar a traslladar la matrícula dels estudiants de nou accés de les universitats públiques catalanes per al curs 2020-2021 al setembre, quan sempre tenia lloc durant el mes de juliol. Aquest fet va comportar que la matrícula dels altres cursos de grau de la UPF, per a tots els estudis, es fes íntegrament durant el juliol, quan altres anys es repartia entre juliol i setembre.

Per primer cop, enguany el procés de matrícula dels estudiants de nou accés de la UPF s’ha portat a terme totalment de manera virtual: en els cursos anteriors, els estudiants dels diferents graus tenien assignat un dia i una hora per desplaçar-se físicament al campus de la Ciutadella per tal de formalitzar la matrícula als seus estudis de manera presencial.

"Mantenir una atenció personalitzada als estudiants de nou accés, i acompanyar-los en aquest tràmit, ha estat un dels objectius que ens hem marcat en aquest procés".

Els estudiants que van fer les PAU al juliol s’han matriculat els dies 7, 8, 9, 10 i 22 de setembre (entre aquests cinc dies, s’han matriculat un total de 2.443 nois i noies) i el darrer dia que tenen assignat és l’1 d’octubre. Durant el mes d’octubre, es matricularan els estudiants que han fet les PAU al setembre, en aquells estudis en què quedin places.

“Mantenir una atenció personalitzada als estudiants de nou accés, i acompanyar-los en aquest tràmit, ha estat un dels objectius que ens hem marcat en aquest procés. La Universitat ha fet un esforç molt important per oferir un servei de qualitat, esforç que s'ha vist reflectit en un funcionament de la matrícula amb total normalitat i sense cap incidència. El procés s'ha valorat de manera molt positiva per tot el personal que hi ha participat", afirma Coro Pozuelo, vicegerent de l’àrea de Docència de la Universitat.

Reforç de la informació adreçada als estudiants i simplificació del procés de matrícula

Igual que altres anys, abans de matricular-se, els estudiants han rebut informació a través de la web de matrícula, però enguany la Universitat ha reforçat de manera notable aquesta informació a través de diverses accions: enviament d’un correu electrònic explicatiu, edició d’un vídeo tutorial i sessions informatives a través de Collaborate.

Durant els dies de matrícula, la Universitat ha habilitat sales d’atenció virtual, per atendre les consultes dels estudiants, a través de l’aplicació Zoom. Aquestes sales han estat ateses per personal del Servei de Gestió Acadèmica (SGA) i de les Unitats de Gestió i Administració (UGA) dels diferents estudis. Segons Pilar Carrasco, cap del Servei de Gestió Acadèmica, “les demandes que hem atès han estat molt poques, menys de les que hi ha habitualment amb la matrícula presencial, fet que demostra que la informació prèvia ha estat molt útil i entenedora, tot i que sempre hi ha coses a millorar”, apunta.

D’altra banda, per facilitar al màxim la tasca als estudiants assignats, la Universitat els ha atribuït una franja horària per formalitzar la matrícula en línia, i aconseguir d’aquesta manera una entrada ordenada al sistema. Una tasca que s’ha portat a terme abans de la matriculació ha estat la introducció de les bonificacions i els descomptes (en cas d’haver-n’hi) als estudiants, i l’assignació als grups i als itineraris corresponents.

Una altra novetat molt important per al bon funcionament del procés han estat tots els manteniments a nivell tècnic, informàtic i logístic (ajustament de diverses aplicacions i programes, automatització de processos, creació de nous circuits, etc. ) que ha calgut fer prèviament i que la Universitat ha hagut de preparar amb un temps rècord.

Per a més informació

Notícia publicada per: