Vés enrere La iniciativa Eutopia-TRAIN rep el finançament del programa SwafS

La iniciativa Eutopia-TRAIN rep el finançament del programa SwafS

La convocatòria d'Horizon 2020 ha atorgat un ajut de 2 milions d'euros a la iniciativa, que vol potenciar el concepte d'un entorn acadèmic complet, centrat en les interconnexions entre investigació, educació i innovació.

29.07.2020

La convocatòria d'Horizon 2020, Support for the Research and Innovation Dimension of European Universities (SwafS), ha atorgat un ajut de 2 milions d'euros a la iniciativa Eutopia-TRAIN, en el marc de l'aliança EUTOPIA.

Eutopia-TRAIN ofereix un marc clar per a l'objectiu establert per les sis universitats que en formen part d'establir recursos i eines i definir una política de Recerca i Innovació compartida. Els objectius són augmentar la capacitat de recerca dels membres de l'aliança, tant en recursos humans com tècnics, i contribuir al desenvolupament de l'acompliment de R+I de la UE.

La idea és generar una estratègia interinstitucional basada en la governança conjunta i les estructures de gestió comuns. Entre altres accions, el projecte inclou un portal de metadades d'accés obert, una estratègia i full de ruta comú de Recursos Humans, i la creació d'una oficina de subvencions, legal i d'innovació d'EUTOPIA.

El principi rector de les activitats Eutopia-TRAIN és potenciar el concepte d'un entorn acadèmic complet, centrat en les interconnexions entre investigació, educació i innovació. La idea té com a eixos la investigació transfronterera, l'educació col·laborativa i la cooperació entre els actors públics i privats de tota la societat.

El projecte va ser llançat per l'aliança EUTOPIA, una xarxa de sis universitats europees (Vrije Universiteit Brussel, CI Cergy Paris Université, Göteborgs Universitet, Univerza v Ljubljani, Universitat Pompeu Fabra i Universitat de Warwick), l'objectiu de la qual és promoure una comunitat acadèmica, connectada i inclusiva, a través d'un compromís profund de l'aliança versus els seus ecosistemes locals i regionals.

EUTOPIA pretén ser molt més que una xarxa universitària. Té una visió global sobre la contribució i el valor afegit que atorga l'ensenyament superior a la societat. D'aquesta manera, Eutopia-TRAIN promou la innovació acadèmica amb impacte social: el seu objectiu és integrar les comunitats i estructures de recerca i innovació pan-Eutopia i obrir-les a la societat, les empreses, els estudiants i els responsables polítics.

El projecte té la intenció de vincular les comunitats d'investigació d'EUTOPIA amb les necessitats locals i internacionals de les diverses parts interessades en els tres nivells de formulació d'agendes d'investigació, la seva execució i la difusió de resultats.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació