Vés enrere La pandèmia no frena la creativitat de la comunitat universitària en els premis dels concursos de Sant Jordi 2020

Més de 200 obres s’han presentat en els premis, que s’han lliurat a través d’un acte en línia el 18 de juny, al migdia, coincidint amb el 30è. aniversari de la UPF. L’acte virtual ha comptat amb la participació de Javier Aparicio Maydeu, delegat de Cultura de la UPF, i de membres de l'Aula de Teatre.

18.06.2020

La situació de pandèmia no va permetre fer el tradicional acte de lliurament dels premis dels concursos de Sant Jordi al voltant d’aquesta data assenyalada del mes d’abril. No obstant això, els guanyadors s’han desvelat avui, 18 de juny del 2020, al migdia, coincidint amb el 30è aniversari de la creació de la UPF, a través d’un acte en línia.

Una web creada per l’àmbit de Cultura del Servei d’Atenció a la Comunitat Universitària (SACU) aplega totes les persones premiades dels concursos de Sant Jordi 2020 i totes les obres guanyadores (primers premis i accèssits), que es poden consultar en la seva integritat, tant les de format text com audiovisual.

L'acte del lliurament dels premis coincideix amb el 30è. aniversari de la creació de la UPF.

L’acte virtual, encapsulat en una peça de vídeo, ha comptat amb la participació de Javier Aparicio Maydeu, delegat de Cultura de la UPF i catedràtic de Literatura del Departament d’Humanitats, que ha fet l'obertura i la clausura.

Hi han intervingut set membres de l’Aula de Teatre de la Universitat, que han anat desgranant els premiats a través de la peça “Trucam’i t’explico qui ha guanyat!”, un nou capítol de la sèrie de videotrucades "Truca'm i t'ho explico" en què han estat treballant aquest trimestre.

“Som una institució jove però amb molta empenta, sobretot som una institució que des del primer moment ha apostat no només per la transmissió del coneixement, per la recerca i la docència, sinó també per conrear la imaginació i la creativitat”, ha afirmat Javier Aparicio Maydeu en les seves paraules d’obertura.

El delegat de Cultura, que ha remarcat una cita d’Albert Einstein, “La creativitat és contagiosa, transmeteu-la”, ha destacat la vitalitat artística de la Universitat: “Una comunitat universitària que any rere any es presenta en modalitats tan diferents com la literatura, la fotografia o el vídeo, o com l’article periodístic, demostra ser una comunitat ben activa que creu, a través de les arts, que pot fer possible els seus desitjos i el món que voldria tenir”.

Més de 200 obres presentades, pertanyents a tots els col·lectius de la Universitat

L’edició 2020 dels premis ha comptat amb un total de 221 obres presentades (només 27 menys  que l'any passat) en les modalitats de cartells; fotografia (individual i sèrie fotogràfica); còmic i il·lustració; blogs; xarxes socials i pàgines web; audiovisuals; composició musical; literari (poesia, narració breu, assaig i prosa de no ficció), divulgació científica i reportatge periodístic.

Set membres de l’Aula de Teatre de la UPF (Anna Maillo, Robert Prieto, María Quintero, Gerard Gil, Aina Galbany, Pau Torres i Rafa L. Recuenco), amb edició de Gerard Gil i sota la direcció de Pep Anton Gómez, han anat desvetllant els guanyadors i guanyadores.

Entre les persones premiades trobem membres dels tres col·lectius de la comunitat universitària.

Entre les persones premiades trobem membres dels tres col·lectius de la comunitat universitària: estudiants (de grau i postgrau), personal d’administració i serveis i personal docent i investigador. Totes elles han estat introduïdes pels joves artistes de manera original, aprofitat la definició de cadascuna de les modalitats i jugant amb conceptes com la virtualitat i la normalitat.

Els premis, que consisteixen en una targeta regal de l’FNAC per valor de 400 euros en el cas dels primers premis i 100 euros en el cas dels accèssits, seran enviats als guanyadors a la seva adreça de correu electrònic de la UPF.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació