Vés enrere La 3a. exposició d'UPF Art Track a Google Arts & Culture proposa un joc interactiu amb la història de l'art

Amb la publicació d'aquesta nova mostra virtual del patrimoni artístic de la UPF a la plataforma cultural de Google, la UPF s'afegeix a la celebració, el 18 de maig, del Dia Internacional dels Museus. Aquest dia la Universitat commemora el quart aniversari de la creació d'UPF Art Track, que continua ampliant els seus continguts de manera creativa i difonent-los per tot el món.

18.05.2020

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus, el 18 de maig, la Universitat Pompeu Fabra ha publicat la seva tercera exposició virtual a Google Arts & Culture, el projecte cultural de Google, titulada "UPF Art Track et proposa un puzle de 33 peces - I si entrem en el laberint de l'art?", i continua la seva tasca de difusió de nous continguts centrats en el patrimoni artístic de la Universitat.

Aquesta nova mostra, que coincideix amb el quart aniversari de la creació d'UPF Art Track, el circuit artístic i arquitectònic de la UPF, proposa al visitant un joc amb la història de l'art: el convida a aparellar una selecció de vuit obres del patrimoni de la Universitat amb 3 de 24 obres mundials, pertanyents a diverses disciplines, que han estat seleccionades.

La nova exposició convida el visitant a aparellar vuit obres del patrimoni de la UPF amb 3 de 24 obres mundials.

Abans que la situació d'alarma sanitària que estem vivint impedís visitar els museus presencialment, la UPF ja tenia dues exposicions virtuals a Google Arts & Culture, "UPF Art Track" i "Les arts es confabulen", i apostava per aquest format,  al costat de les grans institucions artístiques internacionals.

"Amb aquesta tercera exposició que presentem, coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, volem continuar posant a l'abast de tothom el valuós patrimoni artístic de la Universitat. I aquesta vegada ho fem d'una manera simpàtica i lúdica, a través d'un puzle de 33 peces que proposa al visitant perdre’s en el laberint de l'art", explica Javier Aparicio Maydeu, catedràtic de Literatura del Departament d'Humanitats, delegat de Cultura de la UPF i promotor d'UPF Art Track.

Una invitació a jugar amb l'univers artístic des del patrimoni de la Universitat

"UPF Art Track et proposa un puzle de 33 peces - I si entrem en el laberint de l'art?" s'ha plantejat com un joc interactiu i transversal, en què el visitant virtual ha d’aparellar una selecció de vuit obres del patrimoni de la UPF (pertanyents a artistes com Tàpies, Saura, Hollan, Subirachs o Cabellut), amb 24 obres de la història de l'art mundial. Podem trobar còdexs miniats, gratacels, ziggurats, una verge de Van Eyck, un dripping de Pollock, Fra Angelico, dibuixos japonesos, un poema cal·ligràfic xinès o el Partenó.

L'usuari ha d'establir relacions entre aquests dos àmbits, i crear "sèries d'art", a partir d'una vinculació basada, per exemple, en criteris temàtics, tècnics o estilístics. "Poden jugar tant un pare que vulgui mostrar al seu fill el món de l'art com un estudiant d'art o humanitats que vol obligar-se a justificar per què ha decidit apostar per una combinació determinada", explica Javier Aparicio Maydeu.

Google Arts & Culture ha creat una pàgina web per commemorar el Dia Internacional dels Museus, en la qual inclou diverses iniciatives culturals d'institucions d'arreu del món, entre les quals la nova exposició d'UPF Art Track.