Vés enrere La UPF és la universitat pública d’Espanya amb un rendiment acadèmic més elevat

La UPF és la universitat pública d’Espanya amb un rendiment acadèmic més elevat

Segons recull la darrera edició de l'informe “La Universidad Española en Cifras” presentat recentment per la CRUE, el rendiment acadèmic de la UPF durant el curs 2017-2018 va ser del 89,43%, gairebé dos punts per sobre de la Carlos III, en segona posició.

11.02.2020

La Universitat Pompeu Fabra és la universitat pública presencial d’Espanya amb la taxa de rendiment acadèmic institucional més alta, segons l’informe “La Universidad Española en Cifras. Año 2017 y curso académico 2017/2018”, presentat per CRUE Universidades Españolas el 5 de febrer del 2020 a l’auditori de la Fundación Ramón Areces de Madrid.

La UPF a més de liderar la taxa de rendiment acadèmic (calculada a partir del total de crèdits aprovats en relació amb el total de crèdits matriculats) del curs 2017-2018, amb un 89,4%, ja encapçalava el rànquing el curs 2006-2007, amb el 81,70%, i també el dels quatre cursos que van del 2014-2015 al 2017-2018. Entre el curs 2008-2009 (83,54%) i la mitjana del període 2014-2015 a 2017-2018 (89,4%), la UPF ha augmentat la taxa de rendiment acadèmic en un 7,05%.

Entre el curs 2008-2009 i la mitjana del període 2014-2015 a 2017-2018, la UPF ha augmentat la taxa de rendiment acadèmic en un 7,05%.

El rendiment acadèmic de les universitats públiques (del de les privades l'informe no n'inclou dades) per darrere de la UPF, pel que fa al curs 2017-2018. són les universitats Carlos III de Madrid (87,6%), Autònoma de Barcelona (84,8%), Rovira i Virgili de Tarragona (84,5%) i Pública de Navarra (84,2%). Aquestes mateixes cinc institucions són les que ocupaven les cinc primeres posicions, i en el mateix ordre, durant el curs 2008-2009.

Segons l'informe, tot i que la implantació de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior és la causa principal de la millora de rendiment acadèmic dels estudiants matriculats en centres universitaris públics presencials a Espanya, les diferències entre universitats es mantenen. Així, per exemple, les distàncies entre la UPF i la Universitat Politècnica de Cartagena, en primera i última posició del quadre, respectivament, tant el curs acadèmic 2008-2009 com el 2017-2018, s'han mantingut en prop de trenta punts.

“L’explicació de la persistència de les diferències en les taxes de rendiment acadèmic no sembla que pugui trobar-se en la presència de diversos nivells de recursos per al desenvolupament de les activitats universitàries; potser pot trobar-se en les diferències que puguin existir en l’organització del desenvolupament d’activitats universitàries i en l’assignació dels recursos disponibles a les unitats productives (centres, departaments, instituts i grups de recerca)”, afirma el treball.

Un estudi que aborda qüestions nuclears sobre el Sistema Universitari Espanyol

A "La Universidad Española en Cifras. Año 2017 y curso académico 2017-2018", elaborat per Juan Hernández Armenteros (Universidad de Jaén) i José Antonio Pérez García (Universitat Politècnica de València), s'aborden qüestions nuclears sobre el Sistema Universitari Espanyol amb l'objectiu d'aportar evidències sobre la naturalesa dels problemes estructurals i conjunturals que l'afecten. A més, s'afegeix un capítol final on es recullen sintetitzades les condicions financeres, productives i organitzatives en què les universitats espanyoles han hagut de desenvolupar el seu acompliment.

L’informe, que analitza 48 universitats públiques i 19 de privades, està basat en més d'un milió de dades, recollides en més de 200 quadres, situant-los, en aquells apartats en els quals la informació disponible ho permet, en relació amb la situació d'altres sistemes d'ensenyament superior europeus o de l'OCDE. A més, inclou un capítol final on es recullen sintetitzades les condicions financeres, productives i organitzatives en què les universitats espanyoles han hagut de desenvolupar la seva tasca.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació