Vés enrere Jaume Casals, rector de la UPF, assegura que els drets de tots els estudiants han de ser respectats

Ha formulat una oferta molt clara pel que fa a l'avaluació única que té en compte les peculiaritats de cada estudi i on s'hi podrà acollir qui ho desitgi. Considera que no hi ha motius per mantenir el tancament i confia que aquest vespre es normalitzarà la situació.
29.10.2019

Jaume Casals, rector de la Universitat Pompeu Fabra, ha comparegut aquest migdia per valorar la situació viscuda als campus de la universitat a causa de la vaga convocada per diversos col·lectius d’estudiants.

D’entrada, ha manifestat que “es tracta d’un tema preocupant, que no és nou a la universitat, però que avui s’ha presentat amb una intensitat especial”. Ha remarcat que malgrat el conjunt d’estudiants que bloquegen els campus és petit (70 al campus de la Ciutadella, 40 al campus del Poblenou i 30 al campus del Mar) en relació amb una comunitat de 14.000 estudiants, la universitat no té mecanismes per evitar-ho: “Estem desarmats respecte a aquestes actituds que són, des del meu punt de vista, intolerants”.

Jaume Casals ha manifestat que li “sembla del tot injustificable les barricades que han aparegut aquest matí a la Universitat i que han impedit que els campus poguessin operar amb normalitat”, i ha afegit que “una institució com la nostra, amb la bona fama que gaudeix, ha de parlar sempre i en primer lloc de la no vulneració dels drets dels membres de la comunitat universitària”.

Casals ha remarcat que “els convocants tenen el dret a manifestar-se i a reivindicar les seves protestes, però bloquejar l’accés als campus és evidenciar que no estan disposats a respectar els drets de la majoria de la comunitat universitària”.

El rector de la UPF també ha subratllat el rol de la universitat a la societat: “és una institució amb un compromís social molt important que està formada per membres que s’expressen de maneres molt diferents i la gràcia és ajudar a que convisquin i a fer-les compatibles”. Ha assegurat que “les reivindicacions dels manifestants superen l’àmbit acadèmic però no superen el compromís social de la institució”.

El rector Casals ha fet una crida a la responsabilitat de tots els col·lectius de la Universitat. En moments com els d’avui, d’excepcionalitat política, “la universitat ha de ser més que mai un espai de reflexió i de serenitat”. Ha demanat a tota la comunitat universitària que vetlli pel manteniment de les relacions de cordialitat i respecte que sempre l’han caracteritzat.

Finalment, ha demanat que es presti atenció a la declaració que va fer el Consell de Direcció de la Universitat en el marc del claustre i al manifest que es va aprovar en relació amb la sentència del Tribunal Suprem, un manifest que s’ha aprovat també a la resta d’universitats públiques catalanes.

Valoració de la demanda d’avaluació única per part dels convocants de la vaga

Jaume Casals ha formulat una oferta molt clara pel que fa a l’avaluació única: “l’estudiant que ho demani, serà avaluat en una sola convocatòria sense cap problema, tal com altres universitats han proposat”.

El rector, en relació amb aquesta demanda, fa una proposta “que s’ajusta a les peculiaritats de cada estudi i de cada situació personal”. Ha emfasitzat que la universitat no es “nega a atendre aquests drets dels estudiants”. Al contrari, “s’està intentant millorar la seva proposta en el sentit de l’atenció que mereixen tots els estudiants, els que volen seguir el curs acadèmic amb normalitat i els que volen tenir la llibertat de seguir la seva agenda durant aquests dies i després tenir avaluació única al final”.

Per a més informació

Notícia publicada per: