Vés enrere Ana Freire guanya el Premi Ada Byron Jove 2019

Ana Freire guanya el Premi Ada Byron Jove 2019

Enginyera i doctora en Informàtica, investigadora i docent a l'Escola d'Enginyeria, directora del Centre sobre Sostenibilitat i fundadora del concurs internacional Wisibilízalas, el 16 de maig rebrà el premi que atorga la Facultat d'Enginyeria de la Universitat de Deusto amb l'objectiu de fomentar les vocacions femenines en el camp de la investigació i el desenvolupament tecnològics.

08.05.2019

El Premi Ada Byron Jove a la Dona Tecnòloga 2019 que atorga la Facultat d'Enginyeria de la Universitat de Deusto amb l'objectiu de fomentar les vocacions femenines en el camp de la investigació i el desenvolupament tecnològics, ha estat per a Ana María Freire Veiga, enginyera i doctora en Informàtica, investigadora i docent a l'Escola d'Enginyeria del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, directora del Centre sobre Sostenibilitat de la mateixa Universitat, i fundadora del concurs internacional Wisibilízalas.

“A nivell professional, un premi sempre és un bon indicador que la teva feina és reconeguda i valorada per altres institucions, i aquesta és la millor motivació per seguir progressant."

Per a Freire, "aquest premi suposa un gran impuls personal i recompensa professional. A nivell personal, és un honor rebre un premi tan prestigiós com aquest, i unir-me al club de dones tan rellevants com Concha Monjo, Núria Oliver, Regina Llopis, Asunción Gómez , María Ángeles Martín o Montserrat Meya. A nivell professional, un premi sempre és un bon indicador que la teva feina és reconeguda i valorada per altres institucions, i aquesta és la millor motivació per seguir progressant."

Amb 36 anys, Freire ha signat més de 40 publicacions científiques, ha aconseguit tres patents i el seu treball acumula reconeixements internacionals entre els quals destaca el Google Anita Borg Scholarship;  Big Data Talent Award i l’Artificial Intelligence Woman Challenge. Va ser inclosa en la llista de la revista Business Insider entre els 23 joves espanyols cridats a liderar la revolució tecnològica del futur.

Rebrà el premi el dijous 16 de maig, durant la inauguració de ForoTech, trobada per a la difusió i debat sobre les últimes tendències en diversos camps tecnològics, organitzada per la Facultat d'Enginyeria de la Universitat de Deusto.

Sobre el premi Ada Byron

El premi Ada Byron a la Dona Tecnòloga, d'àmbit estatal, va ser instituït per la Facultat d'Enginyeria de la Universitat de Deusto amb l'objectiu de fomentar les vocacions femenines en el camp de la investigació i el desenvolupament tecnològics, prestigiar la importància de la tecnologia en tots els àmbits de la vida i per al desenvolupament social, així com per donar valor a la feina i els èxits que l'acompliment d'aquestes tasques i estudis per part de les dones han aportat a la humanitat.

"Sens dubte, aquest premi col·labora de manera especial a trencar els estereotips de gènere associats a treballs tecnològics. Són molt necessàries iniciatives que facin visible el paper de la dona tecnòloga, amb referents propers, d'avui dia, i aquest premi és un gran exemple d'això des de la seva primera edició el 2014", afirma Freire.

Els guardons, dotats amb 3.000 i 1000 euros segons categoria, compta amb el patrocini de Microsoft, la Diputación Foral de Bizkaia, IK4 i Emakunde-Instituto Vasco de la Mujer; així com també d’Innobasque i Basque BioCluster.

Més d'un centenar de candidates

En el balanç de la sisena edició, el jurat ha rebut i avaluat prop de 112 candidatures, incrementant-se la participació de l'any passat, la qual cosa és un fet a destacar. Totes les candidates són professionals en actiu d'entre 36 i 67 anys, i entre 24 a 36 per al Premi jove, i procedeixen del món acadèmic i empresarial. Un 82% de les candidates viu en capitals de província i les seves àrees metropolitanes (el 35% entre Madrid i Barcelona).

El 72% de les titulacions universitàries de les candidates són enginyeres, el 25% d'elles d'Enginyeria Informàtica, el 19% de Telecomunicació i la resta de Electròniques, Industrials i Químiques. Pel que fa als estudis de Ciències destaquen els de Ciències Químiques (7%), Matemàtiques (5%) i Física (5%). El 60% de les candidates són doctores, sent els doctorats més freqüents en aquest ordre Informàtica, Telecomunicació, Física i Química.

Per a més informació

Notícia publicada per: