Gener
Octubre
Novembre
Desembre

Vés enrere Estudiants i empreses se citen al 3r Fòrum de Talent de l’Enginyeria Biomèdica

Estudiants i empreses se citen al 3r Fòrum de Talent de l’Enginyeria Biomèdica

Prop de 200 estudiants i graduats en Enginyeria Biomèdica i prop de 20 empreses institucions del sector participaran en la tercera edició del Fòrum, que tindrà lloc el dimecres 8 de maig a l'auditori del campus de la Ciutadella.

06.05.2019

Organitzat conjuntament per la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), juntament amb les organitzacions empresarials Federació Espanyola de Empresas de Tecnologia Sanitaria (FENIN) i Catalonia Bio & Health Tech, el fòrum vol posar en contacte estudiants de darrers cursos i graduats en Enginyeria Biomèdica i empreses i institucions del sector. L’edició d’aquest any reunirà 200 estudiants i graduats i prop de 20 empreses i institucions del sector.

El grau en Enginyeria Biomèdica, uns estudis que apliquen els conceptes, principis i mètodes de l’enginyeria a la resolució de problemes en biomedicina, es va començar a impartir el curs 2009-2010 i compta, actualment, amb cinc promocions de graduats. Es tracta, a més, d’una de les enginyeries més joves i amb una de les notes de tall més altes entre les enginyeries que s’imparteixen actualment a Catalunya, arribant a superar el 12.

El sector de l'Enginyeria Biomèdica ha esdevingut una activitat socioeconòmica estratègica amb gran impacte a la medicina moderna. Segons l’informe sectorial de biotecnologia i biomedicina elaborat el 2013 per Barcelona Activa, el sector de la tecnologia mèdica (MedTech) suposa un volum de negoci mundial de gairebé 200.000 milions d’euros, del qual Europa concentra un 33%, amb una taxa de creixement anual del 5%. Catalunya representa el 40% del mercat espanyol, amb un volum de negoci de prop de 1.200 milions d’euros.

En aquest sentit, els graduats en Enginyeria Biomèdica són actors clau en el desenvolupament i la innovació del sector de la tecnologia sanitària, amb formació interdisciplinària que integra els coneixements i habilitats de l’enginyeria amb els de la medicina.

L’esdeveniment també compta amb el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) de la Generalitat de Catalunya.

Per a més informació

Notícia publicada per: