Vés enrere L’Escola d’Enginyeria de la UPF convida els futurs estudiants a ‘tastar’ els seus graus

La iniciativa “Tasta l’Enginyeria” obre les portes perquè alumnes d’ESO, Batxillerat i cicles formatius s’integrin en una classe ordinària d’un dels cinc graus que ofereix. Tindrà lloc entre el 25 d’abril i el 5 de juny i les inscripcions ja estan obertes.

10.04.2019

L’Escola d’Enginyeria de la UPF obre les seves portes als futurs estudiants perquè coneguin els diferents graus que ofereix. Entre el 25 d’abril i el 5 de juny, “Tasta l’Enginyeria a la UPF” convida els alumnes a integrar-se a una classe ordinària i viure una experiència universitària de primera mà.

La iniciativa està dirigida a estudiants majors de 14 anys i és especialment interessant per als alumnes del Batxillerat Tecnològic. L’assistència és gratuïta, però cal reservar plaça prèviament, ja que són limitades. Les inscripcions estan obertes fins una setmana abans de la data de l’assignatura, o bé fins que s’acabin les places.

Actualment, l’Escola d’Enginyeria de la UPF ofereix cinc graus: Enginyeria de Sistemes Audiovisuals, Enginyeria de Xarxes de Telecomunicació, Enginyeria en Informàtica, Enginyeria Matemàtica en Ciència de Dades i Enginyeria Biomèdica. Els estudiants podran endinsar-se en quatre assignatures en català o anglès: Enginyeria d’Interacció (3, 20 i 21 de maig), Arquitectura de Xarxes (2 de maig, 3 i 5 de juny), Aprenentatge Automàtic (25 d’abril, 8, 22 i 29 de maig) i Processament de Dades (29 d’abril).

Quatre assignatures per descobrir les enginyeries de la UPF

Pel que fa el grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals, els futurs estudiants podran integrar-se a l’assignatura Processament d’imatges, impartida per la professora Lara Raad. El sistema visual humà i la informació juguen un paper important a les nostres vides i, avui dia, la major part d’aquesta informació es representa i processa digitalment. Per això, és important comprendre i desenvolupar tots els aspectes presenta en un model d’adquisió d’imatges i processos que permeten passar d’una imatge analògica a una digital.

Els enginyers en informàtica i sistemes audiovisuals han de tenir una base adequada per al disseny d’interacció i la implementació inicial d’interfícies d’usuari. Aquestes són les eines que l’assignatura Enginyeria d’Interacció, impartida pel professor Narcís Parés, dóna als estudiants perquè, un cop acabats els seus estudis, puguin posar en pràctica les seves habilitats professionals.

Arquitectura de xarxes, impartida pel professor Albert Bel, proporciona els aspectes bàsics de protocols de xarxes, les capçaleres més importants, eines de simulació i noves tendències en software. Combinant elements teòrics i eines de programari obert, els estudiants del grau en Enginyeria de Xarxes de Telecomunicació adquireixen una visió pràctica dels diversos conceptes de xarxes que podran aplicar al món laboral.

Finalment, l’assignatura Aprenentatge Automàtic, impartida pels professors Xavier Binefa i Vicenç Llorenç, té l’objectiu principal que els alumnes adquireixin els aspectes fonamentals relacionats amb la teoria i l’aplicació dels principals algoritmes d’aprenentatge automàtic i mineria de dades.