Vés enrere De la Universitat a la televisió: quatre alumni de la UPF creen la propera sèrie de prime time de TV3

“Les de l’hoquei” és el resultat del Treball de Fi de Grau d’Ona Anglada, Laura Azemar, Natàlia Boadas i Marta Vivet, alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF. Totes quatre participaran en el projecte com a guionistes, conjuntament amb Marta Grau, professora del Departament de Comunicació de la UPF i tutora del treball.

27.11.2018

"Les de l’hoquei”, la ficció resultant del Treball de Fi de Grau de Guió de quatre alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF es convertirà en una sèrie de prime time de TV3. El projecte d’Ona Anglada, Laura Azemar, Natàlia Boadas i Marta Vivet, tutoritzat per Marta Grau, professora del Departament de Comunicació de la UPF, es començarà a rodar al gener del 2019 i comptarà amb la participació de totes cinc com a guionistes.

La sèrie és un drama amb un to realista, contingut quotidià i un caràcter marcadament femení. Gira al voltant de les set jugadores i l’entrenadora d’un equip d’hoquei femení. Totes hauran d’aconseguir trobar el seu lloc, tant en les seves vides com dins l’equip, i defensar-lo davant l’amenaça de la desaparició de la secció femenina d’hoquei.

La sèrie es començarà a rodar al gener del 2019 i tant les quatre alumni com la professora del Departament de Comunicació de la UPF participaran al projecte com a guionistes

L’estiu del 2016, les creadores del projecte van iniciar una campanya de micromecenatge a través de la plataforma Verkami per finançar-lo i van aconseguir 5.780 euros per rodar l’episodi pilot. El desembre del mateix any van presentar-lo al pitching que organitza anualment el Clúster de l’Audiovisual de Catalunya. Una oportunitat perquè joves creadors mostrin els seus projectes davant de representants de la indústria audiovisual. En aquell moment, la productora Brutal Media (responsable de formats d’èxit com El foraster) es va interessar pel projecte i va apadrinar-lo. Ara, dos anys més tard, TV3 ha comprat el format.

La ficció té com a tema central l’adolescència femenina, amb l’esport femení com a fil conductor. Les creadores van concebre el projecte com la sèrie que els hagués agradat veure quan eren adolescents. Volien parlar dels conflictes amb els quals totes les noies s’han trobat durant l’etapa: la regla, noies que es peguen, l’avorriment dels pobles, millors amigues que en els fons odies, les primeres relacions amoroses, noies que s’enamoren d’altres noies... Representar el col·lectiu LGTBI+ des de l’adolescència, allunyant-lo de tòpics o representacions superficials, també és un dels objectius que persegueix la ficció.

Està previst que l’estrena de la sèrie, que encara té un títol provisional, tingui lloc a finals d’abril de l’any vinent. La localització escollida pel rodar-la ha estat Palau-solità i Plegamans, ja que l’acció es desenvolupa en un poble petit i perquè l’hoquei patins hi té una implantació important. Malgrat que el perfil de les protagonistes és jove, la ficció és una proposta per a totes les edats.