Vés enrere Set màsters del Grup UPF es troben entre els millors d’Espanya, segons el rànquing d'"El Mundo"

El rànquing "250 màster" inclou tres programes organitzats per la Universitat (Bioinformàtica per a les Ciències de la Salut, Lingüística i Teòrica Aplicada i Salut Pública), tres per la UPF-BSM (Polítiques Públiques i Socials, Direcció de Comunicació i Creació Literària) i un per l’IBEI (Relacions Internacionals).

21.06.2018

Tres màsters impartits per la Universitat Pompeu Fabra (UPF), tres per la Barcelona School of Management (UPF-BSM) i un per l'Institut Barcelona d'Estudis Internacionals (IBEI) han estat inclosos en el rànquing "250 màster", que publica anualment el diari El Mundo.

Aquesta llista, que inclou programes de postgrau i una guia de MBA, té com a objectiu donar a conèixer els títols més demandats, les sortides professionals i les universitats i les escoles de negoci més prestigioses dins l'àmbit de l'ensenyament superior a Espanya.

Per a la seva elaboració, el mitjà ha analitzat un miler de programes de postgrau pertanyents a 50 especialitats (repartides entre quinze àmbits del coneixement), de les quals s'han escollit les cinc millors institucions de l'estat espanyol on s'imparteixen, el que suma eñ total de 250 màsters.

Els set màsters del Grup UPF seleccionats

Dins dels programes de màster impartits pels centres del Grup UPF que apareixen a la classificació trobem un a la segona posició, dos a la tercera, dos a la quarta i dos en el cinquè lloc.

La segona posició és ocupada pel màster en Salut Pública, impartit conjuntament per la UPF, a través del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS), com a centre coordinador, i la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​dins del bloc "Salut pública i urgències "de l'àmbit de salut.

En tercera posició apareixen el màster en Bioinformàtica per a les Ciències de la Salut, organitzat conjuntament per DCEXS-UPF (que el coordina) i la UB, en el bloc de "Biotecnologia" de l'apartat de Ciència i Tecnologia; i el màster en Creació Literària, de la UPF-BSM, aquest últim dins de l'especialitat de "Lletres" de l'àmbit d'Humanitats.

Dels set màsters del Grup UPF, un es troba en la segona posició, dos en la tercera, dos en la quarta i dos en el cinquè lloc

Dos màsters més se situen en la quarta posició: el màster en Lingüística Teòrica i Aplicada, organitzat pel Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF, dins de l'especialitat "Idiomes" de l'apartat d'Educació, el màster en Polítiques Públiques i Socials, de la UPF-BSM, dins de l'especialitat de Ciència Política i de l'Administració.

Finalment, els dos programes que se situen en la cinquena posició són el màster en Relacions Internacionals, impartit per l'IBEI, i que es troba dins de l'especialitat "Estudis Internacionals" de l'àmbit de Ciències Socials, i el màster en Direcció de Comunicació, de la UPF-BSM, dins de l'especialitat "Empresa informativa" de l'àmbit de comunicació.

Per dur a terme aquesta classificació, El Mundo ha comptat amb la col·laboració de prop de 800 professors i experts, estudiants i empreses col·laboradores, que han fet la seva tasca analítica a partir d'un total de 25 criteris de selecció, repartits en cinc apartats: Demanda de màster, Recursos humans, Pla d'estudis, Resultats i Mitjans materials.

Pàgines del rànquing que inclouen màsters del Grup UPF (8 pàgs.)

Rànquing  complet (16 pàgs.)