Vés enrere Treballs guardonats al 12è. Premi UPF de Treball de Recerca en Enginyeria i Matemàtica Aplicada

Com cada any, Enginyeries@UPF, amb l'objectiu de potenciar l'interès de l'alumnat de secundària en les àrees de la tecnologia i les matemàtiques, convoca aquest premi la cerimònia de lliurament del qual va tenir lloc el divendres 13 d'abril, a l'auditori del campus del Poblenou de la UPF.

16.04.2018

Com cada any, Enginyeries@UPF, amb l'objectiu de potenciar l'interès de l'alumnat de secundària en les àrees de la tecnologia i les matemàtiques, convoca el Premi UPF de Treball de Recerca en Enginyeria i Matemàtica Aplicada. El divendres 13 d'abril, a l'auditori del campus del Poblenou de la UPF, va tenir lloc l'acte de lliurament de la 12a. edició d’aquest premi

L’acte va estar presidit per Vanesa Daza, directora del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) i Anders Jonsson, sotsdirector del DTIC, amb l’especial participació de Jorge Aleman, alumne enginyeries@UPF que va presentar: "Playing Montesuma's revenge with deep reinforcement learning".

El primer premi va ser atorgat a Silvia Casacuberta Puig, alumne del centre Aula Escola Europea (Barcelona), pel treball: "La funció factorial: divisibilitat de coeficients binomials i convergència de sèries p-àdiques"

Un segon premi per a Mireia Gargallo, alumne del Col·legi Sagrada Família Sant Andreu (Barcelona), pel seu treball amb títol "Optimització dels sistemes fotovoltaics de captació solar (Estudi de la implantació del model de Fibonacci en un sistema fotovoltaic de captació solar)".

Finalment, es van concedir dos accèssits, el primer del qual va ser per al treball de recerca "Per què volen els avions? El túnel de vent ” de Mireia Carvajal , alumne de l'IES Baix Montseny (Sant Celoni) , i el segon per a Pau Vilella Stub i Marc Bringas Mallol , provinents de l'INS Vilablareix (Girona), pel seu treball Disseny, construcció i automatització d'un vehicle impulsat a partir d'una pila d'hidrogen”.

El Premi del públic va ser per a Antoni Pech Aberich i Enrique Ríos Smits, alumnes de la Institució Cultural del CIC (Barcelona) amb el treball "Com es poden millorar les probabilitats de guanyar en un joc usant resultats de la física quàntica".

El primer i el segon premis consisteixen en 500 euros i 250 euros, respectivament i el 50% de la gratuïtat de la matrícula de primer curs, en cas que accedeixin a qualsevol dels graus que ofereix l'Escola d’Enginyeria. Els dos accèssits tenen també l'oportunitat d'aconseguir el 50% de gratuïtat en la matrícula de primer curs.

A la convocatòria d’aquest any s’hi han presentat un total de 110 treballs de recerca d'estudiants de 2n de batxillerat de centres d'ensenyament secundari i, d’aquests el jurat, integrat per investigadors i docents del DTIC-Escola d’Enginyeria de la UPF, va seleccionar 10 que han arribat a finalistes i que van ser presentats en el decurs de l’acte de lliurament dels premis.

Els 10 treballs seleccionats en aquesta edició han estat:

Alvaro Arquero per "Machine Learning aplicat a la prevision d’emissions de la planta Alcanar-CEMEX",

Antoni Pech Aberich i Enrique Ríos Smits per "Com es poden millorar les probabilitats de guanyar en un joc usant els resultats de la física quàntica", PREMI DEL PÚBLIC.

Joel Pérez per "Teoría e implementación de un motor gráfico",

Marc Canadell per "Dinàmica i comportament de les aeronaus en l'aire",

Maria Surinyac per "Si deixem un virus a Plaça Catalunya?",

Martí Ricart per "Supercondensadors, les bateries del futur",

Mireia Carvajal per "Per què volen els avions: El túnel de vent", PRIMER ACCÈSSIT.

Mireia Gargallo per "Optimització d'un sistema fotovoltaic de captació solar", SEGON PREMI.

Pau Vilella Stub i Marc Bringas Mallol per "Disseny, construcció i automatització d'un vehicle impulsat a partir d'una pila d'hidrògen", SEGON ACCÈSSIT.

Silvia Casacuberta Puig per "La funció factorial: divisibilitat de coeficients binomials i convergència de sèries p-àdiques". PRIMER PREMI.