Vés enrere Comunicat de la UPF, la UB, la UPC i la UOC sobre la unió del tramvia per la Diagonal

La quatre universitats es posicionen amb la connexió de la Diagonal amb tramvia, una iniciativa que contribueix a progressar cap a una ciutat amb una mobilitat més sostenible.

21.03.2018

COMUNICAT:

El proper Plenari de L' Ajuntament de Barcelona votarà la proposta de connexió dels dos Tramvies per la Diagonal. Les universitats que signen aquest escrit volen posar de manifest les següents consideracions:

La unió dels dos trams per la Diagonal és una decisió molt important per tenir una mobilitat sostenible a la ciutat i per extensió a 1' Àrea Metropolitana de Barcelona. Entre els avantatges que tindria aquesta unió es poden destacar els següents:

• Ajudarà a crear una xarxa de transport públic, tot reforçant la mobilitat sostenible, no contaminant, còmoda i de gran capacitat (es preveu que transporti un nombre de persones equivalent als FGC que connecten Plaça Catalunya amb Sabadell).
  • Permetrà el desplaçament entre diversos campus sense haver de canviar de mitjà de transport.
  • Crearà una alternativa no contaminant i ràpida, que permetrà el desplaçament entre Plaça de les Glòries i Plaça Francesc Macià en 15 minuts, i potenciarà i dinamitzarà tot el transport públic.
  • Permetrà disminuir el temps de desplaçament dels estudiants, treballadors i professors de les universitats catalanes de la conurbació.
  • Ajudarà a fer front als efectes de la contaminació generada per la mobilitat.
  • Permetrà connectar bona part de les universitats i centres de recerca de Barcelona que estan situades al llarg de l'Avinguda Diagonal. A més de la facilitat que permetrà als estudiants, PAS i professors poder desplaçar-se, facilitarà les interrelacions entre totes elles, punt clau per poder tenir paper fort en algunes instancies europees.
  • Enviarà una visió de Barcelona de fort impacte: verda, sostenible i pensada per a les persones i la millora de la qualitat de vida.

Naturalment, aquesta és una llista d'avantatges que veiem en aquesta opció. Però som conscients de que, a l'hora de prendre la decisió de tirar endavant o no el projecte, cal tenir en compte altres aspectes. Posem a disposició dels responsables de l'Ajuntament, la possibilitat de compartir els nostres criteris tècnics i acadèmics per valorar els beneficis, els costos i les possibles alternatives.

Estem convençuts que des del consistori s'han avaluat totes les opcions. La Diagonal segueix sent una via imprescindible per la ciutat i confiem que el projecte pugui tirar­se endavant per progressar cap a una ciutat amb una mobilitat més sostenible.