Vés enrere L’Escola Ginebró representarà la UPF a la final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

L'equip d'aquest centre de Llinars del Vallès, amb una defensa de la posició "en contra" sobre si l'humor té límits, es va imposar a la final a l'equip del Col·legi Sagrada Família. La competició va reunir 25 equips els dies 22 i 23 de febrer al campus de la Ciutadella.
26.02.2018

L’Escola Ginebró de Llinars del Vallès es va proclamar guanyadora de la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, celebrada al campus de la Ciutadella de la UPF els dies 22 i 23 de febrer.

D’aquesta manera, representarà la Universitat a la fase final de la Lliga, que tindrà lloc a la Universitat Miguel Hernández d’Elx de l’11 al 13 d’abril de 2018, conicidint amb la Lliga de Debat Universitària, ambdues organitzades per la Xarxa Vives d'Universitats.

L’equip de l’Escola Ginebró, format per Marta Alcalde Herraiz, Júlia Barberà Rodríguez, Pau Petit Rosàs, Eva Busquets Bosch, Maria Atarés Lopez, amb el professor Enric Matamala Safont com a tutor, es van enfrontar a la final als membres de l’equip del Col·legi Sagrada Família de Barcelona, format per Sergi Duque Pina, Ariadna Erbàs i Gonzàlez, Óscar García Subietas, Irene Gonzálvez Ajo, Laia Romera Girbau i la professora Elisabeth Rosell i Moreno (tutora).

En un debat molt disputat, l’equip de l’Escola Ginebró va defensar una posició en contra al voltant de si “L’humor té límits”, un tema que va ser l’eix dels debats de la tota fase local de la Lliga, i que també ho serà de la fase final. “L’humor trenca tabús i crea una societat més democràtica, s’ha de prohibir allò que ens fa por?”, va ser un dels arguments utilitzats per l’equip guanyador. De la seva banda, l’equip del Col·legi Sagrada Família, que va defensar una posició a favor, va argumentar que “totes les facultats tenen uns límits”, entre d'altres tesis.

El jurat, que va destacar la brillant actuació dels dos equips durant la final i les dificultats que havia tingut per emetre el seu veredicte, va estar format pel comunicador i humorista Òscar Andreu, l’actriu Anna Ycobalzeta i la professora del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF Eulàlia Solé.

L’equip guanyador tindrà com a premi el coaching i la formació per part de la Universitat Pompeu Fabra per tal de preparar bé la participació a la fase final a Elx, a més de la subvenció de les despeses de l’estada a la ciutat valenciana. A més, Tots els finalistes podran gaudir d'una targeta de l’Òptica Universitària valorada en 50 euros.

Un total de 25 equips (125 estudiants, cinc per cada equip) provinents de centres d'ensenyament de la província de Barcelona han participat en la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la UPF, organitzada des de l’àmbit de Participació de la Universitat.

La competició s’ha estructurat en una fase de grups, quarts de final, semifinals (en què van arribar els dos equips finalistes juntament amb Aula Escola Europea de Barcelona i l'Institut de Bruguers de Gavà) i final. Tant els participants com l’organització han destacat que ha estat una trobada molt enriquidora al voltant de l’oratòria i el debat, i que suposarà un gran valor per a la formació dels joves.