Vés enrere La UPF es manté al capdavant en transparència entre les universitats de l’estat

La UPF es manté al capdavant en transparència entre les universitats de l’estat

Segons l’informe “Examen de transparencia 2016”, publicat per la Fundación Compromiso y Transparencia. És la universitat pública catalana que es troba en la millor posició del rànquing, amb un total de 26 punts.

07.12.2017

La UPF continua sent una de les universitats de l’estat espanyol més transparents, segon es desprèn de l’informe “Examen de transparencia 2016”, que ha publicat la Fundación Compromiso i Transparencia (FCyT). A més, és la universitat pública catalana que es troba en la millor posició dins del rànquing.

La Universitat ha obtingut 26 punts d’un total de 27 possibles i se situa en segona posició, conjuntament amb les universitats d’Alcalà, Castella la Manxa, Jaén, La Rioja, Rey Juan Carlos de Madrid i Vigo.

La sisena edició de l’informe analitza la transparència voluntària de la web de 49 universitats públiques i 26 de privades. Es basa en 27 indicadors repartits en nou àrees d’informació: Missió, Pla estratègic, Personal, Govern, Oferta i demanda acadèmica, Claustre, Alumnes, Informació econòmica i Resultats.

Enguany la UPF ha aconseguit mantenir la posició capdavantera que va assolir en la darrera edició (2015), coincidint amb la posada en marxa del Portal de la Transparència. Des d’allà difon informació pública d’interès general dels diversos àmbits de manera veraç i objectiva.

Més universitats públiques transparents i menys d’opaques

L’informe d’enguany destaca que la majoria d’universitats públiques de l’estat, un 55%, es consideren transparents. Perquè una institució en sigui considerada, ha de complir, com a mínim, 20 dels 27 indicadors examinats, entre els quals es troben necessàriament l’estat financer i l’informe d’autoria. El 41% es troben dins del grup de les translúcides, és a dir, les que compleixen un mínim de 15 indicadors. Però la millora més significativa ha estat la disminució de les considerades opaques, les que  sumen menys de 15 punts. S’ha passat d’un 14% l’any 2015 a un 4%, amb només dues institucions dins d’aquest grup.

La Fundación Compromiso i Transparencia destaca l’evolució favorable de la transparència de les universitats públiques que dista molt dels resultats obtinguts per les privades. El 80% de les primeres compleixen en aquesta edició amb 20 o més indicadors Per aquest motiu, en la propera edició de l’estudi hi haurà una nova generació d’informes orientats més cap a la governança, els resultats i la informació econòmica dels centres públics.