Vés enrere Jordi Camí, nomenat membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans

Jordi Camí, nomenat membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans

El director del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona i de la Fundació Pasqual Maragall ha rebut aquesta distinció dins la Secció de Ciències Biològiques per la seva carrera científica i personal.
05.12.2017

Jordi Camí - PRBBL’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ha nomenat membre numerari adscrit a la Secció de Ciències Biològiques al director del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) i de la Fundació Pasqual Maragall (FPM), Jordi Camí, en reconeixement a la seva trajectòria científica i humana.

Camí és doctor en Medicina i catedràtic en Neurofarmacologia a la Universitat Pompeu Fabra (UPF). La seva activitat científica es va centrar, durant més de 25 anys, en el camp de les neurociències i, en particular, en el de les drogues d’abús. Després va desplaçar la seva trajectòria cap als àmbits de la bibliometria, l’avaluació i la política científica. En conjunt, aquestes activitats han comportat més de 150 publicacions i diverses monografies, així com la direcció de 15 tesis doctorals.

Des de l’any 2005, Camí dirigeix el PRBB, una iniciativa de la UPF juntament amb la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, que està format per sis centres de recerca d’excel·lència i s’ha convertit en un dels grans nuclis de recerca biomèdica del Sud d’Europa. Des del 2008, el catedràtic dirigeix la Fundació Pasqual Maragall, centre adscrit a la UPF, on impulsa projectes científics per prevenir la malaltia d’Alzheimer i comprendre millor la cognició, la memòria i les malalties neurodegeneratives relacionades.

La seva incorporació a l’IEC es va fer efectiva el passat 16 de novembre, després d’una votació al ple, en la qual també es va acordar incorporar altres sis membres numeraris. L’IEC és una corporació acadèmica, científica i cultural que treballa des del 1907 per promoure i desenvolupar la recerca en els diferents àmbits de la ciència i de la tecnologia, però principalment en la de tots els elements de la cultura catalana. La institució s’estructura en cinc seccions formades cadascuna per un màxim de 30 membres de l’elit científica catalana.

By Josep Renalias - Treball propi, CC BY-SA 3.0

Imatge superior: Jordi Camí - PRBB