Vés enrere El Segell Start-Up UPF ja és una realitat i reconeix tres projectes d'alumni de la Universitat

El nou distintiu vol posar en valor les empreses de recent creació innovadores que estiguin dirigides per alumni de la UPF. Les tres primeres start-ups en rebre'l han estat Vonzu Tech, Opground Opportunities i Kedo App.

30.11.2022

El Segell Start-Up UPF és un reconeixement a les empreses de recent creació (amb menys de cinc anys) i innovadores de l'ecosistema UPF. Per optar al segell, les start-up han de ser projectes amb un alt component innovador, no tenir per objecte l’explotació de resultats de recerca o coneixements propietat de la UPF, disposar de persones formades a la Universitat en la seva direcció, acceptar el codi ètic de la UPF i estar relacionades amb els àmbits de coneixement de la institució.

Com a element diferenciador del segell, son les pròpies start-up les qui demanen el reconeixement, ja que això les beneficia en molts aspectes. Poden figurar a la relació oficial de Start-Ups de la UPF, participar en totes aquelles accions impulsades des de la Universitat per a la promoció i acompanyament a les empreses i poden accedir de forma prioritària al Portal de la UPF “Campus Treball” per captar talent d’alumnes o graduats UPF. Laia de Nadal, vicerectora de Transferència del Coneixement de la UPF, creu essencial fomentar la capacitat emprenedora dels estudiants de la UPF per dur a terme una transferència de coneixement a la societat i que el segell Start-Up de la UPF: "és una manera de fer visible aquest retorn a la societat per part de la Universitat i volem que l’emprenedoria tingui un recolzament més enllà de la capacitat formadora de la UPF".

Laia de Nadal, vicerectora de Transferència del Coneixement de la UPF: "és una manera de fer visible aquest retorn a la societat per part de la Universitat i volem que l’emprenedoria tingui un recolzament més enllà de la capacitat formadora de la UPF"

Es va presentar oficialment en el marc de NODE UPF, la setmana de la transferència de coneixement, que la Universitat va organitzar entre el 7 i l’11 de novembre. L’acte “Emprenedoria a la UPF: experiències i reconeixements”, que es va celebrar al campus del Mar, va servir per donar a conèixer projectes emprenedors vinculats a la Universitat i fer el lliurament dels primers Segells Start-Up UPF.

Els primers Segells Start-UP UPF

De moment, tot i que hi ha sis empreses que han demanant el segell, ja s'ha concedit a tres start-up d'alumni: Vonzu, Opground i Kedo.

Vonzu Tech, impulsada per l'alumni Mario Jurado, és un projecte nascut el 2018 a Barcelona amb el propòsit de convertir-se en el millor ecosistema digital en el qual centralitzar i automatitzar tota la logística d'un negoci. La tecnologia VONZU digitalitza i automatitza cada pas del procés d'expedició i repartiment, des de l'origen fins a la destinació, i connecta totes les parts de la cadena –minoristes, operador logístic, repartidor i destinatari–, per a una distribució de mercaderies més eficient, sostenible i rendible. Amb la implementació de VONZU, les empreses augmenten la seva capacitat tecnològica i operativa, per a donar resposta al creixement exponencial dels lliuraments d'última milla i a les noves demandes del mercat. Gemma Abadia, alumni i membre de Vonzu Tech, afirma que rebre el segell de la Universitat que els va formar els fa especial il·lusió i després de quatre anys i mig de la fundació de la start-up, "és un reconeixement al nostre esforç i al resultat d'aquest."

Opground Opportunities, liderada per l'alumni Jordi Vall, és un projecte que sorgeix davant d'una problemàtica habitual i que tots els seus fundadors van patir: trobar als professionals ideals per formar un bon equip. En resposta van crear 'Opground', el primer sistema basat en intel·ligència artificial que connecta empreses i emprenedors amb els perfils tecnològics més adequats, sobre la base de la mateixa informació com ho fan les persones, coneixent-les en la primera entrevista, però en menys de cinc minuts. El seu promotor, Jordi Vall, afirma que és un plaer poder comptar amb el suport de la UPF: "Clarament, significa un pas endavant per la startup i una reafirmació de que el que estem fent funciona, té sentit i alhora té rellevància per l'ecosistema futur del talent i les empreses, ja no només a nivell de Barcelona, sinó també a nivell global."

Kedo App, promoguda per l'alumni Jan Soler, és una aplicació per compartir plans fàcilment amb les teus amics i amigues mitjançant llistes, ajuntar els teus cercles i conèixer gent nova amb els teus mateixos interessos.

09. Indústria, innovació i infraestructures

Notícia publicada per: