Gener
Desembre

Vés enrere El DTIC s'uneix a la celebració internacional del Dia d'Ada Lovelace

El DTIC s'uneix a la celebració internacional del Dia d'Ada Lovelace

Amb el llançament d'un concurs, un programa de tutoria, i altres accions encaminades a reduir la bretxa de gènere. Una iniciativa centrada en la difusió dels èxits de les dones en ciència i tecnologia a fi de promoure les vocacions científiques entre les joves i donar suport a les dones que ja treballen en aquests àmbits.

11.10.2016

Dia d'Ada Lovelace (ALD) és una celebració internacional que commemora els èxits que han assolit les dones en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (STEM, Science, Technology, Engineering and Mathematics).El seu objectiu és augmentar el nombre de dones amb perfils científics, tecnològics i matemàtics, creant referents que estimulin a les joves a estudiar carreres de l'àmbit de les STEM, així com donar suport a les dones que ja es troben treballant en aquests àmbits.

Com a part del programa de Gènere i TIC promogut dins el Programa d'Investigació Estratègica Maria de Maeztu en l'extracció de coneixement basat en dades, del Departament de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions (DTIC) de la UPF, el Departament s'uneix a aquesta celebració internacional amb la posada en marxa de diverses activitats.

Wisibilízalas: Un concurs el llançament del qual s'ha fet coincidir amb la celebració del Dia d'Ada Lovelace, l'11 d'octubre del 2016, que està dirigit als alumnes de secundària espanyols (nois i noies) que vulguin treballar en l'elaboració de perfils de dones que en l'actualitat estan contribuint al desenvolupament de les tecnologies de la informació i de les comunicacions a Espanya. Aquesta acció té com a principals objectius generar reflexió sobre la visibilitat de les dones en ciència i tecnologia al nostre país, donar-los més visibilitat i amb això crear referents dones en els àmbits de ciència i tecnologia entre els joves. Aquesta és una iniciativa que compta amb el suport d'institucions com el Consell Social de la UPF, Google i Eurecat.

MENTOS: Enginyeries UPF, conscient dels reptes que ha de vèncer una dona en un àmbit professional i acadèmic tradicionalment ocupat per homes, organitza un programa que proporciona mentors per orientar i donar suport a dones que estudien i investiguen en l'àmbit de les enginyeries a l’Escola Superior Politècnica de la UPF. L'objectiu és superar el desafiament perquè les dones maximitzin les seves oportunitats d'èxit acadèmic i professional. Els interessats poden sol·licitar la seva participació voluntària fins a l'1 de novembre. Les mentories es realitzaran entre febrer i maig del 2017.

• Si desitgeu participar com a mentor i donar suport a la pròxima generació d'enginyeres, registreu-vos aquí.

Viquidones UPF: És un espai de col·laboració que persegueix minimitzar la bretxa de gènere que existeix a la Viquipèdia i corregir el biaix existent. L'acció està promoguda per un grup de viquipedistes catalans i Wikimujeres que es reuneixen els dimarts al llarg de l'any a la UPF amb el propòsit de construir una Wikipedia diversa i igualitària, introduir la perspectiva de gènere en els articles de l'enciclopèdia, reforçant i multiplicant els continguts relacionats amb les dones, les seves biografies i les seves obres, així com qualsevol altre aspecte vinculat amb la cultura de les dones, els feminismes, la igualtat de gènere, etc.