Vés enrere Beca Google Anita Borg Memorial per a una investigadora del DTIC

Beca Google Anita Borg Memorial per a una investigadora del DTIC

Luz Rello, estudiant de doctorat del grups de recerca sobre el Processament del Llenguatge Natural i del Web Research Group, ha estat una de les joves seleccionades per fomentar la presència de les dones en recerca informàtica.
17.05.2011

Luz Rello, estudiant de doctorat dels grups de recerca Grup de Recerca en Tractament Automàtic del Llenguatge Natural (TALN) i del grup Web Research Group (WRG), del DTIC, ha estat una de les trenta-cinc dones seleccionades dins la regió que compren Europa, Pròxim Orient i Àfrica,  per rebre una beca d'estudis Google Anita Borg sobre noves aplicacions de la informàtica, l'única representant espanyola i la primera en aconseguir aquest ajut a la UPF.

luzrelloAquest guardó té l'objectiu de fomentar la presència de la dona en aquests àmbits del coneixement. La recerca de Rello està dirigida per Ricardo Baeza-Yates, professor ICREA de la UPF i cap del WRG, conjuntament amb  Leo Wanner, investigador ICREA i cap del grup TALN.

La Beca Google Anita Borg està dotada amb 7.000 euros per tal d'impulsar la recerca que està iniciant al DTIC la doctorand, així com una estada a Zuric,  del 20 al 22 de juny, per conèixer Google, atendre conferències i presentar la seva pròpia recerca a la comunitat.

Afavorir l'accés a Internet a les persones amb dislèxia

El tema de la tesi que està duent a terme la doctorand Luz Rello versa sobre l'accessibilitat de les persones amb dislèxia a Internet,  per a la qual cosa combina tècniques del processament del llenguatge natural i tècniques de recuperació de la informació i estratègies d'ús.

Segons ha afirmat la investigadora: "vaig escollir aquest tema de recerca per tres raons principals, en primer lloc per la seva vessant  humanitària que permet democratitzar el web. En segon lloc per significar un repte científic,  atès que la majoria de pàgines web no contemplen la possibilitat que persones amb dislèxia les utilitzin i, finalment, per l'impacte que poden tenir els resultats,  ja que es calcula que als EUA hi ha entre un 10 i un 17 % de persones amb aquesta disfunció.

Luz Rello és llicenciada en Lingüística per la Universidad Complutense de Madrid (2008) i va guanyar el tercer Premio Nacional de Licenciatura. Va obtenir un accèssit del jurat i premi especial del Grupo GESFOR en el sisè Certamen Arquímedes de Recerca Universitària (2007). És cofundadora i editora de la revista Diálogo de la Lengua i delegada Erasmus Mundus del màster Natural Language Processing and Human Language Technology, màster interuniversitari entre la Universitat de Wolverhampton (Regne Unit) i la UAB, per al qual va rebre el reconeixement a la millor estudiant i el segon premi MAVIR 2010 per la millor tesi de màster.  És autora de diversos articles i coautora del llibre El verbo en español. Construye tu propio verbo (2010).