Gener
Octubre
Novembre
Desembre

Vés enrere “Wisibilízalas” triplica el nombre de participants i aconsegueix 240 nous perfils de dones que treballen en tecnologia

Quasi 700 estudiants han optat pels premis que atorga el DTIC per fer visible el paper de les dones en l’àmbit de les tecnologies. A més, s’han donat quatre mencions honorífiques i un premi especial d’impacte a xarxes socials. El lliurament dels guardons es va fer el dissabte 1 de juny al campus del Poblenou, en el marc de Women in Technology Day 2019.
03.06.2019

El 9 d’octubre, coincidint amb la celebració del Dia d’Ada Lovelace, enginyera considerada la primera programadora de la història, el Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, Unitat d’Excel·lència María de Maeztu, va anunciar la tercera convocatòria del concurs Wisibilízalas. Com comenta Ana Freire, investigadora i docent del DTIC i organitzadora: “Cal destacar el creixement significatiu que ha experimentat aquesta iniciativa cada vegada més coneguda i esperada. Enguany, pel que fa a nombre de participants, quasi s’ha triplicat”.

Per aquesta tercera edició s’han presentat un total de 692 estudiants; espanyols, provinents de centres d’Andalusia, Cantabria, Catalunya, Comunitat Valenciana, Galícia, Illes Balears i Navarra; així com també llatinoamericans, d’Equador, Mèxic i Veneçuela.

L’objectiu de la competició és lluitar contra els estereotips de gènere que fan que les tasques científiques i tecnològiques s’associïn als homes. La finalitat és fer visible el paper de les dones en l’àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions. Per aquest motiu, els participants han de crear una pàgina web on donin a conèixer la trajectòria professional de, com a mínim, dues dones contemporànies d’Espanya o d’Amèrica Llatina en aquest àmbit.

Per aquesta tercera convocatòria de Wisibilizalas “S’han donat a conèixer més de 240 nous perfils de dones que estan treballant en l’àmbit de les tecnologies a espanya i a l’Amèrica Llatina”, explica Freire.

Els primers premis els han guanyat equips d'Amèrica Llatina

El dissabte 1 de juny, al campus del Poblenou de la UPF, en el marc de la celebració de les activitats Women in Technology Day 2019, es van lliurar els premis del concurs. Enguany, el primer premi en la categoria junior va correspondre al centre Instituto Educacional Asociado - El Peñón de Venezuela, els membres del qual han desenvolupat una pàgina web per donar a conèixer dones veneçolanes que treballen en l’àmbit de les TIC i amb això promoure les carreres científiques entre les dones joves. El primer premi en la categoria sènior va ser per a l'equip Shakespeare School, Equador, un grup d'estudiants, emprenedors i somiadors de vuitè, novè i desè any d'Educació General Bàsica del Shakespeare School, situat a Tumbaco - Equador. Un projecte desenvolupat a l'assignatura de les TIC amb què han descobert dones que estan a l'avantguarda de la vida moderna i dels avenços tecnològics.

Els premis per als equips guanyadors han consistit en un primer, segon i tercer premis, valorats en 1000, 600 i 400 euros, respectivament. Un premi d’impacte a xarxes socials dotat amb 500 euros. Aquests imports han estat lliurats en format de vals Ultra-lab per ser bescanviats per impressores 3D, jocs tecnològics, material informàtic, etc.

A Wisibilízalas hi pot participar qualsevol entitat educativa d’Espanya i d’Amèrica Llatina en equips d’alumnes d’entre 12 i 18 anys. Els menors de 12 anys poden optar al premi especial Wisibilízalas Junior. Aquest any el concurs ha inclòs una nova categoria, un premi especial d’impacte a xarxes socials.

El concurs Wisibilízalas està finançat per NAE, SILK Caixabank, Google, CASIO i Zurich Technology Delivery Center.

Equips guanyadors per categories i mencions honorífiques

Categoria Júnior

1er PremiIEA - El Peñón, Veneçuela

2n  PremiCEIP Huerta del Carmen, Sevilla