Vés enrere Una Jornada centrada en l’impacte del Pla de Doctorats Industrials en l’àmbit de les TIC

El 22 de juny, al campus del Poblenou, de 10.30 a 12.15 hores. Intervindrà Joan Francesc Córdoba, director del Pla de la Generalitat de Catalunya, així com també Miguel Ángel Ballester i Vanesa Daza. L’acte serà presidit per Àngel Lozano, Miquel Oliver i Emília Gómez.

21.06.2016

Coincidint amb l’obertura de la quarta convocatòria del Pla de Doctorats Industrials (DI) de la Generalitat de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra  aplegarà docents,  doctorands, empreses i representants de la Generalitat de Catalunya el dimecres 22 de juny, a l’aula 55.309 de l’edifici Tànger del campus del Poblenou, en una conferència que estarà presidida per Àngel Lozano, vicerector de Recerca i de Doctorat de la UPF; Miquel Oliver, director del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), i Emília Gómez, directora del programa de Doctorat en Informació i Comunicacions, a càrrec dels quals anirà l’obertura de la sessió, de 10.30 a 10.45 hores.

De 10.45 a 11.15 hores, Joan Francesc Córdoba, director del Pla de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya parlarà del Pla de Doctorat Industrial i el seu impacte en el Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), i farà una presentació del quart pla de DI vigent a l’actualitat.

Seguidament, d’11.15 a 12.15 hores, els professors Vanesa Daza i Miguel Ángel Ballester, investigadors del DTIC,  parlaran de la seva pròpia experiència en aquesta modalitat de formació superior universitat-empresa-organització.

Miguel Ángel Ballester, professor d’investigació ICREA i cap del Grup de Recerca Symbiosis està supervisant tres doctorats industrials:  SoftEndo, MOSSM i IF3D,  que s’estan duent a terme amb les empreses ALMA IT Systems, Galgo Medical i Crisalix Labs, respectivament.

Vanesa Daza, investigadora del Grup de Recerca en Comunicacions Sense Fils, supervisa amb Rafael Ramírez, cap del Music and Machine Learning Lab del Grup de Recerca en Tecnologia Musical (MTG), el doctorat industrial Machine Learning for Malware Behaviour Analysis amb l’empresa ENEO Tecnologia.

Consolidada participació de la Universitat Pompeu Fabra en el Pla ID Gencat

Aquest mes de juny, SEAT i la UPF acaben de signar un conveni marc de col·laboració, amb la voluntat d’establir i desenvolupar diversos projectes de recerca i de doctorat industrial, enfocats en els àmbits de les tecnologies de la informació i les comunicacions i l’economia.

El pla contempla inicialment dos projectes de doctorat industrial (ampliables en un futur), d'una durada de tres anys, vinculats al programa de Doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF. La professora Helena Ramalhinho serà la directora d’una de les dues tesis, centrada en l’anàlisi de dades i la planificació logística; i Davinia Hernández-Leo dirigirà la segona, enfocada en l’àmbit de les tecnologies per a l’aprenentatge integrat en el lloc de treball.

El Pla, gestionat per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), compta amb el suport de la UPF i de la resta d'universitats catalanes i el món empresarial per afavorir la transferència de coneixement al sector productiu.

El curs 2014-2015 la Generalitat de Catalunya va engegar la segona convocatòria del Pla de Doctorats Industrials (DI-2014). El curs 2014-2015 la Universitat Pompeu Fabra va aconseguir tots els doctorats industrials sol·licitats que per àmbits van correspondre a Biomedicina (5), al de Dret (3) i al de Tecnologies (3).

En la tercera convocatòria de doctorands industrials (DI 2015) tres propostes de la l’Escola de Doctorat de la Universitat Pompeu Fabra van aconseguir aquesta modalitat d’ajut a la recerca, concretament  dos projectes dirigits per investigadors del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) i un tercer liderat des del Departament de Comunicació (DCOM).

Quarta edició del Pla de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya

L'objectiu del Pla de Doctorats Industrials és contribuir a la competitivitat i internacionalització de la indústria catalana, reforçar els instruments per captar el talent que genera el país i situar els futurs doctors en condicions de desenvolupar projectes d'R+D+I en una empresa.

La quarta convocatòria de Doctorats Industrials, ja en marxa, com a novetat atorga, per primer cop, un màxim de 15 ajuts per a fundacions i associacions sense ànim de lucre i entitats vinculades al sector públic. La seva finalitat és facilitar que els doctorats industrials creixin en àmbits com les ciències socials, les arts i les humanitats. Una altra de les novetats és la internacionalització de la convocatòria per tal que grups de recerca de Catalunya desenvolupin projectes en empreses de la Unió Europea.

L’acte és obert a tothom que estigui interessat, serà en català, s’iniciarà a les 10.30 hores i acabarà a les 12.150 hores amb un torn obert de preguntes que s’iniciarà a les 12.15 hores. Aula 55.309 de l’edifici Tànger del campus del Poblenou (Roc. Boronat, 138. Barcelona).